WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

KTW E 350 CDI T BlueEFFICIENCY D6 S (2013)

Niemieckie KTW po raz kolejny podpiera się pakietami firmy Brabus przy tuningu mechanicznym Mercedesa. Tym razem zmodyfikowano model E z 3-litrowym motorem o mocy ponad 230 koni mechanicznych.

Obraz
Olgierd Lachowski

Brabus bardzo rzadko prezentuje samochody z nadwoziem kombi. Owszem, ostatnio był CLS 63 AMG B63-720, ale to wyjątek od reguły. A trzeba pamiętać, że w latach 90. ubiegłego wieku tuner ten oferował prawdopodobnie najszybsze kombi na świecie. Co innego diler i tuner Mercedesów – przedsiębiorstwo KTW – ta firma przedstawiła na razie tylko jeden samochód sportowy, a pozostałe wozy po tuningu były autami raczej użytkowymi. Teraz dołącza do nich Mercedes-Benz E 350 CDI T BlueEFFICIENCY.

Obraz

Bazowy wóz został wyprodukowany w 2009 lub 2010 roku. Do jego napędu służy 3-litrowy turbodiesel z wtryskiem paliwa typu common rail, który w fabrycznej konfiguracji miał 231 KM mocy przy 3800 obr./min i szczycił się momentem obrotowym o wartości 540 Nm przy 1600-2400 obr./min.

Zastosowanie brabusowskiego chipu D6 S spowodowało, że moc wzrosła do aż 313 KM przy 3800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy podskoczył do 690 Nm i jego maksymalna wartość nadal zawiera się pomiędzy 1600 a 2400 obr./min.

Obraz

Po ingerencji mechaników KTW Mercedes potrzebuje 6,40 s na przyspieszenie do 100 km/h (przedtem było to 7,20 s) i osiąga prędkość 250 km/h zamiast pierwotnych 240 km/h.

Zmodyfikowano nieco także nadwozie kombi z gwiazdą na masce stosując skromny pakiet spojlerów z Bottrop. Z przodu dodano nakładki na zderzak, z boku przyklejono osłony progów i imitacje wylotów powietrza z komory silnika, a z tyłu zamocowano podwójne końcówki rur wydechowych. Całości dopełniają koła z oponami Pirelli założonymi na 19-calowe felgi Brabus Monoblock R.

Obraz

Pełny koszt tuningu to 19 tysięcy euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, OM 642, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 313 KM przy 3800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,79 KM/l (seryjny – 77,34 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 1600-2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1925 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,15 kg/KM (seryjny – 8,33 kg/KM)
  • Długość: 4895 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Wysokość: 1471 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,40 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik