Amerykanie kręcą w klasie E – Hennessey E 63 AMG HPE700 (2012)

Czołowy tuner amerykańskich samochodów – Hennessey Performance – nie stroni też od modyfikowania aut europejskich, szczególnie tych, które są popularne w USA. Takim wozem jest Mercedes E – tutaj w wersji E 63 AMG z ponad 700-konną jednostką napędową.

Obraz
Olgierd Lachowski

Nie tak dawno Mercedes-Benz dokonał najważniejszej zmiany w swoim modelu klasy E – w odmianie E 63 AMG niemiecka firma wstawiła zupełnie nowy silnik. Ten nowy agregat, w przeciwieństwie do poprzednika, nie jest wolnossący, a doładowany. I to dwiema turbosprężarkami. Nowa V-ósemka jest też mniejsza od starej, bo ma 5,5 l objętości skokowej zamiast 6,2 l.

Obraz

Mocy jednak nie ubyło – w wersji fabrycznej motor generuje 525 KM mocy przy 5250 obr./min oraz 700 Nm przy 1700-5000 obr./min. Mercedes konsekwentnie stawia na tradycyjną automatyczną skrzynię biegów i tutaj zastosował takie urządzenie o siedmiu przełożeniach. Napęd przekazywany jest na tylne koła.

Jeśli chodzi o zmiany mechaniczne, to Hennessey ogranicza się tylko do tuningu wokół jednostki napędowej Mercedesa, najwyraźniej uznając pozostałe mechanizmy tego luksusowego i szybkiego już seryjnie sedana za wystarczająco dobre.

Obraz

Modyfikacje polegają na zmianie centralnie jednostki sterującej, dzięki czemu możliwe jest podniesienie ciśnienia doładowania turbosprężarek, a także ulepszeniu układu dolotu powietrza. Przekłada się to na podniesienie mocy do 710 KM przy 5200 obr./min, jak również momentu obrotowego – do imponujących 1087 Nm przy 3800 obr./min.

Hennessey nie pokusił się o podanie informacji na temat osiągów drogowych podkręconego E 63 AMG, ale z bez problemu wóz ten przekracza na pewno 300 km/h, bo przecież taką prędkość rozwija fabryczny Mercedes z pakietem Performance.

Obraz

Wizualnie auto po tuningu od oryginału odbiega tylko nieznacznie, bo otrzymało kompozytowe listwy pod przedni zderzak oraz na bagażnik, a także nowe koła.

Amerykański tuner daje gwarancję na 3 lata lub 36 000 mil (58 000 km).

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 710 KM przy 5200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 130,01 KM/l (seryjny – 96,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1087 Nm przy 3800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1840 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,59 kg/KM (seryjny – 3,51 kg/KM)
  • Długość: 4883 mm
  • Szerokość: 1872 mm
  • Wysokość: 1440 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik