Czapki z głów: klasa E V12 coupe od Brabusa

800KM mocy w Mercedesie E klasy coupe? Technicznie to możliwe, zwłaszcza, że sprawą zajął się Brabus - nadworny tuner niemieckiej firmy. E klasa coupe w wydaniu Brabusa otrzymała przydomek "Gran Turismo". Wydaje się, że w pełni na niego zasłużyła, bowiem pracująca pod jej maską jednostka V12 produkuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 1420Nm. Niestety, w celu zapewnienia komfortowej jazdy został on ograniczony elektronicznie do wartości 1100Nm. W przeciwnym razie można by było zapomnieć o normalnej jeździe.

Obraz
Mateusz Gajewski

800KM mocy w Mercedesie E klasy coupe? Technicznie to możliwe, zwłaszcza, że sprawą zajął się Brabus - nadworny tuner niemieckiej firmy. E klasa coupe w wydaniu Brabusa otrzymała przydomek "Gran Turismo". Wydaje się, że w pełni na niego zasłużyła, bowiem pracująca pod jej maską jednostka V12 produkuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 1420Nm. Niestety, w celu zapewnienia komfortowej jazdy został on ograniczony elektronicznie do wartości 1100Nm. W przeciwnym razie można by było zapomnieć o normalnej jeździe.

Silnik 5,5-litra V12 został "rozszerzony" do 6,3-litra pojemności. Na co dzień nie spotyka się takich rozwiązań. Dla Brabusa nie ma jednak rzeczy niemożliwych. To moc jest wyznacznikiem sukcesu. Prędkość maksymalna jaką udało się wycisnąć z tej konfiguracji to 370km/h, jednak w trosce o bezpieczeństwo osób podróżujących autem ograniczono ją do 349km/h. Na życzenie klienta Brabus może się pozbyć tej niewygodnej blokady.

800KM. 2 drzwi. Kanapa dla 4 osób. 12 cylindrów. 2 turbiny. 4 intercoolery - tak w skrócie można opisać ten pojazd. Przyspieszenie do "setki" - 3,7- sekundy. Wartość: 470000 euro. Wrażenia z jazdy - bezcenne. Tak sądzę, bowiem zapewne nigdy nie będzie mi dane się o tym przekonać na własnej skórze. Wrażenia dostępne tylko dla wybrańców.[block position="inside"]9204[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa