Krótka historia – Novidem 911 GT3 Compressor Stufe 2 (2012)

Takie samochody jak to Porsche to prawdziwa zagadka. O tym wozie niewiele wiadomo, a wiadomo tylko, że ma doładowanie. I tyle.

Krótka historia – Novidem 911 GT3 Compressor Stufe 2 (2012)
Olgierd Lachowski

09.07.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:39

Specjalizująca się w tuningu samochodów kilku różnych producentów szwajcarska firma Novidem na salon samochodowy w Genewie przygotowała trzy interesujące wozy. Jednym z nich było Porsche 911 GT3 serii 997 – auto sprzed liftingu.

Normalne 911 GT3 wyposażone było w 3,6-litrowy przeciwsobny silnik o sześciu cylindrach. Ta wolnossąca jednostka napędowa rozwijała moc 415 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 405 Nm przy 5500 obr./min.

Obraz

Eksperci z przedsiębiorstwa Novidem dołożyli w tej maszynie doładowanie. Ale nie takie, które najczęściej stosowane jest w autach marki Porsche (czyli turbosprężarki), tylko kompresor.

Szwajcarska firma proponuje jeden z dwóch poziomów podniesienia mocy. W niższym jednostka napędowa 911 GT3 rozwija 460 KM, w wyższym - 540.

Obraz

Więcej informacji o ewentualnych ulepszeniach zastosowanych w opisywanym dziś Porsche nie ma. Nie ujawniono też żadnych danych o osiągach tego egzemplarza.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,00 KM (seryjny – 115,28 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1400 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,59 kg/KM (seryjny – 3,37 kg/KM)
  • Długość: 4427 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: cnbfans (foto)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)