Na wydechu – REIL Performance 911 GT3 (2011)

Filia zajmującej się głównie Volkswagenami firmy MR Car Design – REIL Performance – pokazała, jak według niej powinno wyglądać stuningowane Porsche 911 GT3. Jak, dowiecie się z poniższego tekstu.

Obraz
Olgierd Lachowski

Filia zajmującej się głównie Volkswagenami firmy MR Car Design – REIL Performance – pokazała, jak według niej powinno wyglądać stuningowane Porsche 911 GT3. Jak, dowiecie się z poniższego tekstu.

Porsche 911 GT3 nie jest już produkowane (dostępna jest nadal jedynie wersja 911 GT3 RS 4.0) i teraz należy poczekać na to auto zbudowane na płycie podłogowej Porsche 991. Nim jednak ukaże się nowe GT3, minie jeszcze trochę czasu, a przez ten okres będą pojawiać się jeszcze pewnie nie raz propozycje tuningu tego wozu.

Obraz

Taką ofertę właśnie przedstawiło REIL Performance, będące oddziałem znanej firmy MR Car Design. Celem REIL-a było delikatne usprawnienie Porsche 911 GT3. Aby zrealizować te plany, sięgnięto po sportowy układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovic, który zawiera reaktory katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu. Nowy moduł sterujący silnikiem razem z układem wylotowym dały wzrost mocy o 20 KM.

Obraz

Przypomnę, że z tyłu, pod maską w fabrycznym Porsche 911 GT3 pracuje szczelnie opatulony różnymi przewodami i osprzętem 3,8-litrowy motor o sześciu cylindrach ułożonych przeciwsobnie, do których paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio. Seryjne auto ma moc 435 KM przy 7600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 3250 obr./min.

Łatwo obliczyć, że po tuningu wóz ma 455 KM mocy – maksymalny moment obrotowy ulepszonego 911 GT3 jest nieznany.

Drugą zmianą w tym bolidzie jest zawieszenie z systemem unoszenia przodu. Niestety, w notce prasowej nie podano, o ile milimetrów może unieść się przód samochodu.

Obraz

REIL Performance miało nieco podkręcić Porsche, ale w tym przypadku tuner podszedł do przeróbek minimalistycznie. Na szczęście już sam „wydech” Akrapovica rekompensuje małą liczbą zmian.

Dane techniczne

  • Typ: B6, M97/77
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 455 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,83 KM/l (seryjny – 114,56 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 12,0 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 305/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1395 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,21 kg/KM)
  • Długość: 4460 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mmblock position=\inside6965/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów