Koncern Volkswagena chce wprowadzić co najmniej 20 hybryd i aut elektrycznych przez najbliższe 5 lat

Szef Volkswagena Martin Winterkorn zapowiedział podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, że do roku 2020 niemiecki koncern uruchomi produkcję co najmniej 20 samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Obraz
Marcin Łobodziński

Jak sami wiecie, Toyota w dziedzinie alternatywnych napędów jest daleko przed innymi producentami. Zwłaszcza jeśli chodzi o samochody hybrydowe, których z fabryk japońskiej firmy wyjechało już ponad 8 milionów. Koncern Volkswagena na chwilę obecną nawet nie ruszył z miejsca w dziedzinie hybryd, choć w ofercie u niemieckich dilerów pojawił się już Golf GTE, e-Golf czy Passat GTE, a u nas można kupić testowane niedawno na łamach Autokult.pl Audi E-tron. Strategia rozwoju w tej dziedzinie została zaplanowana na najbliższe pięć lat i Volkswagen AG chce ruszyć z kopyta już niebawem.

Obraz

Volkswagen i Audi, a także Porsche mają zamiar przygotować model hybrydowy lub elektryczny w każdym możliwym segmencie. Zresztą popatrzcie sami. Salon samochodowy we Frankfurcie jeszcze dobrze się nie rozpoczął, a już mieliśmy premierę Tiguana GTE, konceptu e-tron quattro, będącego bazą prawdopodobnie dla niejednego modelu Audi oraz Porsche Mission E – w pełni elektrycznej limuzyny o oszałamiających osiągach, mającej dogonić i prześcignąć Teslę. Samochody VW AG mają stać się współczesnymi „smartfonami na kołach” i wbrew pozorom, zdaniem Winterkorna jest to „fascynujące”.

Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie autonomicznych pojazdów, a w tej dziedzinie Audi wydaje się być liderem. W zasadzie już teraz, w najnowszym Q7 jest możliwość jazdy autonomicznej do prędkości 65 km/h jeżeli auto jedzie w ciągu samochodów. Asystent jazdy w korku nie tylko dostosowuje prędkość do auta poprzedzającego, ale i kieruje pojazdem nie posługując się liniami wyznaczającymi pasy ruchu.

Czy Volkswagen chce w ten sposób zdominować kolejną dziedzinę motoryzacji, a właściwie epokę, w której samochody przestają być samochodami, a stają się gadżetami na kołach zasilanymi energią elektryczną i jeżdżącymi samodzielnie? Nam się wydaje, że to Toyota wykonała ogromny, najważniejszy obecnie krok naprzód, wprowadzając na rynek samochód z napędem elektrycznym zasilanym wodorem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy