Kolejny oryginalny patent Forda. Tym razem baterie chcą wsadzić do przyczepy

Ford złożył patent, który przewiduje przyczepę ze zintegrowanym akumulatorem i silnikami elektrycznymi, pozwalającą łatwo ustawić ją chociażby na kempingu, żeby podładować auto lub inne urządzenia.

Logos at a Ford Motor Co. dealership in Basildon, UK, on Tuesday, Feb. 14, 2023. Ford Motor Co. will dismiss some 11% of its workforce in Europe in the latest sign of industrial disruption caused by the automotive sectors shift to electric vehicles. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty ImagesChoć pomysł jest ciekawy, to jego realizacja jest wielką niewiadomą
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Zgodnie z dokumentem, który został opublikowany przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO), przyczepa do ładowania zawiera tradycyjne nadwozie, koła i opony, a także akumulatory do przechowywania energii elektrycznej, porty do ładowania wewnętrznego pakietu i dostarczania energii urządzeniom zewnętrznym, silniki elektryczne i sterownik.

Pomysł zakłada przyczepę ze zintegrowanym akumulatorem i silnikami elektrycznymi
Pomysł zakłada przyczepę ze zintegrowanym akumulatorem i silnikami elektrycznymi © Ford

Rozwiązanie jest podobne do zastosowanego w elektrycznym samochodzie kempingowym Lightship L1. W tym wypadku wbudowane akumulatory i silniki elektryczne zasilają przyczepę, gdy jest ona holowana przez pojazd elektryczny, minimalizując utratę zasięgu, podczas gdy patent Forda przedstawia bardziej użyteczną koncepcję, w której silniki elektryczne są używane w przyczepie, gdy pojazd holujący jest zaparkowany.

Niedawno Ford złożył również patent na montowaną na dachu skrzynkę akumulatorową, która teoretycznie mogłaby zapewniać zasilanie awaryjne pojazdowi elektrycznemu podczas jazdy w odległych lokalizacjach, w których dostęp do infrastruktury ładowania jest ograniczony.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀