Kolejna wariacja Fiata 500 - model 500S dołącza do oferty

Fiat 500 okazał się sporym sukcesem dla włoskiego producenta. Ostatnio pisaliśmy, że milionowy egzemplarz tego modelu zjechał z taśmy montażowej fabryki w Tychach. Fiat stale próbuje rozszerzać ofertę, aby dzięki temu podtrzymać zainteresowanie modelem 500. Włoski producent właśnie ogłosił, że już wkrótce w europejskiej ofercie Fiata pojawi się model 500S. Czym będzie się charakteryzował?

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Fiat 500 okazał się sporym sukcesem dla włoskiego producenta. Ostatnio pisaliśmy, że milionowy egzemplarz tego modelu zjechał z taśmy montażowej fabryki w Tychach. Fiat stale próbuje rozszerzać ofertę, aby dzięki temu podtrzymać zainteresowanie modelem 500. Włoski producent właśnie ogłosił, że już wkrótce w europejskiej ofercie Fiata pojawi się model 500S. Czym będzie się charakteryzował?

Pojazd jest modelem pośrednim pomiędzy standardową wersją, a agresywną odmianą Abarth 500. Niestety modyfikacje dotyczą tylko nieco bardziej zadziornego wyglądu, gdyż Fiat 500S będzie oferowany z tą sama gamą silnikową co model standardowy.

Z zewnątrz dostrzeżemy agresywniejszy zderzak przedni, listwy progowe, nowy zderzak tylny oraz spoiler dachowy. Styliści włoskiego producenta zdecydowali się także na nowe felgi aluminiowe, przyciemnione szyby oraz ciemne chromy, którymi wykończono obramowania szyb.

Obraz

We wnętrzu bez większych zmian, jednak z łatwością dostrzeżemy nowe fotele z logo 500S, nową kierownicą oraz lewarek zmiany biegów. Całość prezentuje się bardzo przyzwoicie, jednak przydałaby się nieco mocniejsza jednostka napędowa, gdyż w obecnej, standardowej ofercie najmocniejszą wersją jest 1,4-litrowy silnik benzynowy generujący 100 KM.

Może niewielka ingerencja w oprogramowanie jednostki sterującej pracą silnika pomogłaby wykrzesać dodatkowe 10-15 KM, dzięki czemu Fiat 500S byłby bardziej kuszącą propozycją. Warto wspomnieć, że Abarth 500 może pochwalić się mocą 135 KM, a wersja EsseEsse - 160 KM, a więc większy niż 10-15 KM przyrost mocy wersji 500S nie miałby sensu z marketingowego punktu widzenia.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km