Kolejna marka rozważa subskrypcje na wyposażenie i funkcje pojazdów

Abonament na podgrzewane fotele lub lepsze światła? Brzmi jak absurd, ale tak wygląda współczesna motoryzacja. Choć subskrypcje budzą wiele kontrowersji, producenci idą w zaparte.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai

Subskrypcje, a więc cykliczne opłaty za możliwość korzystania z niektórych elementów wyposażenia nowych pojazdów, nie mają najlepszej prasy. Zdaniem ogółu to po prostu kolejny sposób na wyciągnięcie pieniędzy od klientów. Łatwy i kuszący. Nic więc dziwnego, że wybierany przez coraz więcej marek.

Dotychczas w abonamentach na wyposażenie specjalizowały się głównie marki premium, z BMW na czele. Pomysł podchwycili jednak również bardziej masowi producenci. Kilka miesięcy temu o planach subskrypcji wspominał Stellantis. Teraz do grona oficjalnie dołącza Hyundai.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Blokada alkoholowa

Koreańczycy ogłosili powstanie podmiotu o nazwie Hyundai Connected Mobility, który pozwoli oferować subskrypcje samochodowe, usługi Bluelink, zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdu i wszelkie usługi cyfrowe.

Co to oznacza dla klientów? Więcej światła na sprawę rzuca Marcus Welz, szef Hyundai Connected Mobility. — Rozważamy opcję funkcji na żądanie, aby zapewnić większą personalizację samochodu — stwierdził w wywiadzie dla magazynu "Autocar".

We wspomnianym tytule poinformowano nawet, jak miałoby to wyglądać w detalach, za przykład podając najnowsze multimedia Bluelink z ekranem o przekątnej 10,25 cala, które mają być oferowane w trzech wersjach.

  • Lite (bezpłatna przez pierwsze 10 lat; korzystanie w samochodzie tylko z map, usług online itp.),
  • Plus (2,99 EUR miesięcznie; dostęp do wszystkich usług zdalnych),
  • Pro (9,99 EUR miesięcznie; zaawansowane usługi oparte na danych, takie jak płatności w samochodzie, w tym oferty partnerskie, mające na celu "łączenie kierowców z otoczeniem").

Na razie nie wiemy czy, kiedy i w jakiej konkretnie formie usługi zostaną wdrożone w nowych autach Hyundaia. Pewnym jest jednak, że marka obiera kierunek, który niekoniecznie przypadnie do gustu wszystkim klientom.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Test: Mercedes-AMG GLS 63 4Matic - Gigantyczny, lecz szybki
Test: Mercedes-AMG GLS 63 4Matic - Gigantyczny, lecz szybki
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟