Kolejna marka rozważa subskrypcje na wyposażenie i funkcje pojazdów

Abonament na podgrzewane fotele lub lepsze światła? Brzmi jak absurd, ale tak wygląda współczesna motoryzacja. Choć subskrypcje budzą wiele kontrowersji, producenci idą w zaparte.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai

Subskrypcje, a więc cykliczne opłaty za możliwość korzystania z niektórych elementów wyposażenia nowych pojazdów, nie mają najlepszej prasy. Zdaniem ogółu to po prostu kolejny sposób na wyciągnięcie pieniędzy od klientów. Łatwy i kuszący. Nic więc dziwnego, że wybierany przez coraz więcej marek.

Dotychczas w abonamentach na wyposażenie specjalizowały się głównie marki premium, z BMW na czele. Pomysł podchwycili jednak również bardziej masowi producenci. Kilka miesięcy temu o planach subskrypcji wspominał Stellantis. Teraz do grona oficjalnie dołącza Hyundai.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Blokada alkoholowa

Koreańczycy ogłosili powstanie podmiotu o nazwie Hyundai Connected Mobility, który pozwoli oferować subskrypcje samochodowe, usługi Bluelink, zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdu i wszelkie usługi cyfrowe.

Co to oznacza dla klientów? Więcej światła na sprawę rzuca Marcus Welz, szef Hyundai Connected Mobility. — Rozważamy opcję funkcji na żądanie, aby zapewnić większą personalizację samochodu — stwierdził w wywiadzie dla magazynu "Autocar".

We wspomnianym tytule poinformowano nawet, jak miałoby to wyglądać w detalach, za przykład podając najnowsze multimedia Bluelink z ekranem o przekątnej 10,25 cala, które mają być oferowane w trzech wersjach.

  • Lite (bezpłatna przez pierwsze 10 lat; korzystanie w samochodzie tylko z map, usług online itp.),
  • Plus (2,99 EUR miesięcznie; dostęp do wszystkich usług zdalnych),
  • Pro (9,99 EUR miesięcznie; zaawansowane usługi oparte na danych, takie jak płatności w samochodzie, w tym oferty partnerskie, mające na celu "łączenie kierowców z otoczeniem").

Na razie nie wiemy czy, kiedy i w jakiej konkretnie formie usługi zostaną wdrożone w nowych autach Hyundaia. Pewnym jest jednak, że marka obiera kierunek, który niekoniecznie przypadnie do gustu wszystkim klientom.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu