Škoda Karoq w wersjach Scout i Sportline: kompaktowy SUV poszerza swoją specjalizację
Obok radykalnego Vision RS i flagowego Kodiaqa RS, do Paryża Škoda przywiozła także model Karoq w dwóch nowych wydaniach. Nadają one temu popularnemu SUV-owi bardziej sportowe lub terenowe oblicze, wzbogacając jego charakter o nowe elementy optyczne i mechaniczne.
Obecny od 2017 roku na polskim rynku Karoq, drugi SUV w historii Škody, zdążył dołączyć już do najpopularniejszych pozycji w swoim segmencie dzięki połączeniu tradycyjnych dla czeskiej marki praktycznych walorów z ciekawym wzornictwem i bogatym wyposażeniem gwarantowanym już w standardzie. Startujący od ceny 88 750 zł model wyróżnia się przede wszystkim nowym, emocjonalnym językiem stylistycznym oraz oryginalnymi, przemyślanymi rozwiązaniami zwiększającymi jego praktyczność, takimi jak tylna kanapa VarioFlex, w której każde z trzech siedzisk da się oddzielnie przesunąć, złożyć lub całkowicie wyjąć.
Do listy swoich talentów mniejszy z SUV-ów Škody może teraz dopisać kolejne, które przynoszą mu dwie nowe, specjalne pochodne: Karoq Scout i Karoq Sportline. Dzięki nim model ten zyskuje jeszcze atrakcyjniejszą formę, precyzyjniej dostosowaną do potrzeb i gustów szerszej grupy odbiorców, od młodych rodzin po singli aktywnie spędzających swój wolny czas.
Skoda Karoq Scout: głodna przygód
Karoq doczekał się rozwinięcia dobrze znanego już z wielu modeli Škody ostatnich lat, czyli przygotowującej do podboju bezdroży wersji Scout. Jak zawsze w takim przypadku, wyrazista karoseria kompaktowego SUV-a zyskała bardziej zabudowane zderzaki i listwy boczne oraz kontrastowe srebrne akcenty. Z dedykowanymi tej wersji wzorami alufelg o średnicy 18 lub 19 cali i chromowymi dodatkami nadwozie robi teraz bardziej efektowne wrażenie nie tylko na leśnych szlakach, ale i w miejskiej dżungli…
Twórcy modelu zadbali o szczegóły także we wnętrzu, które wykończyli z użyciem wielu nowych materiałów imitujących jesion lub chłodny metal. Wyjątkowość tej specjalnej wersji potwierdza lepsza tapicerka ze skórzanymi elementami, liczne oznaczenia oraz zarezerwowana dla tej wersji kolorystyka.
W Karoqu Scout nie chodzi jednak o same dodatki na pokaz. Wersja ta jest dostępna z trzema mocnymi silnikami (1.5 TSI 150 KM, 2.0 TDI 150 KM lub 190 KM), z których wszystkie standardowo są łączone z napędem na cztery koła opartym o sprzęgło Haldex piątej generacji. Dla lepszego radzenia sobie z terenem, wśród trybów jazdy jest także ten dedykowany jeździe Off-Road. Po jego uruchomieniu układ przeniesienia napędu stosuje oprogramowanie skuteczniej przenoszące moc na podłoże, a kierowca może kontrolować jazdę z użyciem dodatkowych grafik i wykresów przedstawianych na wyświetlaczu.
Škoda Karoq Sportline: dynamiczny wygląd, nowy silnik
Druga z nowości stosuje podobny zakres modyfikacji, ale dla jakże innego efektu. Choć to jeszcze nie RS, to Karoqowi Sportline już niewiele do niego brakuje. Atletyczny wygląd nadają mu nowe zderzaki mieszczące duże wloty powietrza z przodu i imitację dyfuzora z tyłu. Trzeba przyznać, że wraz z czarnymi akcentami grilla, świateł, lusterek bocznych, relingów dachowych i obręczy kół o średnicy 18 lub 19 cali, Karoq w tym wydaniu prezentuje się już naprawdę charakternie.
W środku to dobre wrażenie utrzymuje dedykowane tej wersji wykończenie z perforowanej skóry ze srebrnymi przeszyciami oraz tworzyw imitujących włókno węglowe i czarny lakier fortepianowy. W kabinie pojawiły się także nowe elementy: pedały wykonane ze stali, oznaczenia wersji oraz bardziej rozbudowane fotele. Te ostatnie oferują nie tylko skuteczniejsze trzymanie boczne, ale i dodatkowe wsparcie lędźwiowe oraz lepszą przepuszczalność powietrza dzięki wykonaniu z opatentowanego materiału ThermoFlux. Docenią je więc nie tylko ci żądni sportowych wrażeń.
Dla zachowania większej wszechstronności Karoq Sportline oferowany będzie z czterema zróżnicowanymi jednostkami, począwszy od wysokoprężnego 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM, przez benzynowe 1.5 TSI o mocy 150 KM po 2.0 TSI o mocy 190 KM. Ostatnia z wymienionych jednostek to nowa opcja napędowa dla Karoqa, dostępna tylko w tej wersji. Standardowo będzie łączona z napędem na cztery koła i siedmiobiegową skrzynią DSG.
Karoq Sportline może dostarczyć jeszcze dodatkowych wrażeń kierowcy pod warunkiem, że ten dobierze opcjonalny "wirtualny kokpit" zastępujący analogowe wskazówki deski rozdzielczej. Wyświetlacz ten oferuje różne sposoby przedstawiania informacji, wśród których pojawił się teraz nowy, nazwany Sport. Centralne miejsce na ekranie zajmuje w nim prędkościomierz, a poniżej przedstawiane są informacje na temat aktualnie wykorzystywanej mocy silnika i temperatury oleju.
Dzięki takim zaawansowanym funkcjom obejmującym tak multimedia, jak i systemy bezpieczeństwa czy po prostu rozwiązania ułatwiające codzienne życie z samochodem, Karoq w dwóch nowych wersjach stanowi już całkiem kompletny, zagrażający wyżej pozycjonowanym rywalom produkt. Ceny Karoqa Scout i Karoqa Sportline poznamy jeszcze w tym roku.
Artykuł powstał we współpracy z marką Škoda