Kia pro_cee'd i cee'd GT - polskie ceny koreańskich hot hatchy

Kia wprowadza na polski rynek modele pro_cee'd i cee'd GT. Pierwszych 15 klientów będzie mogło nabyć limitowaną wersję Edition 1.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Cee’d GT i pro_cee’d GT oficjalnie zadebiutowały podczas tegorocznego, marcowego salonu samochodowego w Genewie. Auta te różnią się stylistyką od standardowych modeli.

Wersje GT wyróżniają się m.in. innym wzorem atrapy chłodnicy, nakładkami na progi, nowymi zderzakami, 4-punktowymi światłami do jazdy dziennej LED "w stylistyce kostek lodu" czy chromowanymi, podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Usportowione Kie będą jeździły na 18-calowych felgach z oponami Michelin w rozmiarze 225/40. Samochody mają czerwone zaciski hamulcowe.

We wnętrzu zamontowano fotele Recaro, wykończone zamszem i skórą. Pedały mają metalowe nakładki. Kierownica jest obszyta skórą z czerwonymi przeszyciami. Prędkościomierz to kolorowy ekran LCD. Może on wyglądać jak analogowa tarcza. Po przełączeniu go w tryb GT (przyciskiem na kierownicy) prędkość jest wyświetlana w formie żółtych cyfr i pojawiają się dodatkowe informacje: wskazania rozwijanego przez silnik momentu obrotowego i wartości turbodoładowania.

Kia podaje, że modele cee'd i pro_cee'd w wersji GT były testowane na dystansie 160 000 km na sieci niemieckich autostrad przy przeciętnej prędkości 150 km/h. Auta pokonały też 480 okrążeń Nürburgring Nordschleife.

Obraz

Sztywność sprężyn zwiększono o 10 procent, a średnicę tylnego stabilizatora z 18 do 19 mm. Utwardzone zostały też amortyzatory i tuleje przedniego zawieszenia. Kia podaje, że dzięki tym zabiegom zminimalizowano przechyły karoserii i podsterowność.

Modele GT wyposażono w tarcze hamulcowe na wszystkich kołach (przednie są wentylowane). Droga hamowania ze 100 km/h do 0 wynosi według producenta 36,4 m.

Do napędu służy silnik 1,6 turbo o mocy 204 KM (przy 6000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 265 Nm (w przedziale od 1750 do 4500 obr./min). Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną.

Obraz

GT osiąga 100 km/h w 7,7 s i może rozwinąć maksymalną prędkość 230 km/h. Przyspieszenie na 4. biegu od 60 do 100 km/h zajmuje 5,4 s, a na biegach 5.i 6. od 80 do 120 km/h odpowiednio 7,3 oraz 8,8 s.

Pro_cee'd i cee'd GT będą występowały w dwóch wersjach wyposażenia: L i XL. Ceny odmiany 3-drzwiowej startują od 86 990 zł, a 5-drzwiowej od 88 990 zł. W standardzie będą m.in. poduszki powietrze czołowe i boczne oraz kurtyny powietrzne, komplet elektronicznych systemów bezpieczeństwa (w tym wspomagający pokonywanie podjazdów HAC i podpowiedzi ruchu kierownicy VSC), tylne czujniki parkowania, dwustrefowa klimatyzacja, odtwarzacz audio CD/MP3.

Obraz

Niektóre pozycje będą dostępne jedynie za dopłatą tylko dla odmiany XL, w tym system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, sterowany elektrycznie szklany dach, nawigacja satelitarna w języku polskim z 7-calowym ekranem.

Kia na starcie będzie oferowała specjalną wersję pro_cee’d Edition 1, która w sumie zostanie dla Europy wyprodukowana w 500 egzemplarzach, z czego 15 sztuk trafi do Polski. Występuje ona w tylko w białym kolorze nadwozia Tri-Coat White.

Do elementów specjalnego wyposażenia Edition 1 należą np. 18-calowe felgi z lekkiego stopu i lusterka w czarnym w kolorze, nakładki progowe ze stali nierdzewnej z podświetlanym logo GT wraz z kolejnym numerem seryjnym, czerwone oświetlenie przestrzeni na nogi oraz welurowe maty podłogowe z podwójnym obszyciem w kolorze czerwonym.

Szczegółową rozpiskę wyposażenia znajdziecie na końcu galerii. Jak się Wam podobają hot hatche południowokoreańskiego producenta? Myślicie, że mogą być dobrą alternatywą np. dla 220-konnego Volkswagena Golfa GTI, którego ceny startują u nas od 107 390 zł?

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/33] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇