Kia pro_cee'd i cee'd GT - polskie ceny koreańskich hot hatchy
Kia wprowadza na polski rynek modele pro_cee'd i cee'd GT. Pierwszych 15 klientów będzie mogło nabyć limitowaną wersję Edition 1.
24.06.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:07
Cee’d GT i pro_cee’d GT oficjalnie zadebiutowały podczas tegorocznego, marcowego salonu samochodowego w Genewie. Auta te różnią się stylistyką od standardowych modeli.
Wersje GT wyróżniają się m.in. innym wzorem atrapy chłodnicy, nakładkami na progi, nowymi zderzakami, 4-punktowymi światłami do jazdy dziennej LED "w stylistyce kostek lodu" czy chromowanymi, podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Usportowione Kie będą jeździły na 18-calowych felgach z oponami Michelin w rozmiarze 225/40. Samochody mają czerwone zaciski hamulcowe.
We wnętrzu zamontowano fotele Recaro, wykończone zamszem i skórą. Pedały mają metalowe nakładki. Kierownica jest obszyta skórą z czerwonymi przeszyciami. Prędkościomierz to kolorowy ekran LCD. Może on wyglądać jak analogowa tarcza. Po przełączeniu go w tryb GT (przyciskiem na kierownicy) prędkość jest wyświetlana w formie żółtych cyfr i pojawiają się dodatkowe informacje: wskazania rozwijanego przez silnik momentu obrotowego i wartości turbodoładowania.
Kia podaje, że modele cee'd i pro_cee'd w wersji GT były testowane na dystansie 160 000 km na sieci niemieckich autostrad przy przeciętnej prędkości 150 km/h. Auta pokonały też 480 okrążeń Nürburgring Nordschleife.
Sztywność sprężyn zwiększono o 10 procent, a średnicę tylnego stabilizatora z 18 do 19 mm. Utwardzone zostały też amortyzatory i tuleje przedniego zawieszenia. Kia podaje, że dzięki tym zabiegom zminimalizowano przechyły karoserii i podsterowność.
Modele GT wyposażono w tarcze hamulcowe na wszystkich kołach (przednie są wentylowane). Droga hamowania ze 100 km/h do 0 wynosi według producenta 36,4 m.
Do napędu służy silnik 1,6 turbo o mocy 204 KM (przy 6000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 265 Nm (w przedziale od 1750 do 4500 obr./min). Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną.
GT osiąga 100 km/h w 7,7 s i może rozwinąć maksymalną prędkość 230 km/h. Przyspieszenie na 4. biegu od 60 do 100 km/h zajmuje 5,4 s, a na biegach 5.i 6. od 80 do 120 km/h odpowiednio 7,3 oraz 8,8 s.
Pro_cee'd i cee'd GT będą występowały w dwóch wersjach wyposażenia: L i XL. Ceny odmiany 3-drzwiowej startują od 86 990 zł, a 5-drzwiowej od 88 990 zł. W standardzie będą m.in. poduszki powietrze czołowe i boczne oraz kurtyny powietrzne, komplet elektronicznych systemów bezpieczeństwa (w tym wspomagający pokonywanie podjazdów HAC i podpowiedzi ruchu kierownicy VSC), tylne czujniki parkowania, dwustrefowa klimatyzacja, odtwarzacz audio CD/MP3.
Niektóre pozycje będą dostępne jedynie za dopłatą tylko dla odmiany XL, w tym system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, sterowany elektrycznie szklany dach, nawigacja satelitarna w języku polskim z 7-calowym ekranem.
Kia na starcie będzie oferowała specjalną wersję pro_cee’d Edition 1, która w sumie zostanie dla Europy wyprodukowana w 500 egzemplarzach, z czego 15 sztuk trafi do Polski. Występuje ona w tylko w białym kolorze nadwozia Tri-Coat White.
Do elementów specjalnego wyposażenia Edition 1 należą np. 18-calowe felgi z lekkiego stopu i lusterka w czarnym w kolorze, nakładki progowe ze stali nierdzewnej z podświetlanym logo GT wraz z kolejnym numerem seryjnym, czerwone oświetlenie przestrzeni na nogi oraz welurowe maty podłogowe z podwójnym obszyciem w kolorze czerwonym.
Szczegółową rozpiskę wyposażenia znajdziecie na końcu galerii. Jak się Wam podobają hot hatche południowokoreańskiego producenta? Myślicie, że mogą być dobrą alternatywą np. dla 220-konnego Volkswagena Golfa GTI, którego ceny startują u nas od 107 390 zł?