Jak powstają kukły do testów bezpieczeństwa?

Testy bezpieczeństwa pojazdów to bardzo przydatna rzecz. Dzięki niej wiemy, iż auto do którego wsiadamy jest pojazdem bezpiecznym i w razie ewentualnego wypadku uchroni nas przed poważnymi obrażeniami. W owych testach korzysta się ze specjalnych kukieł, do których uprzednio podłączane są czujniki. To one później pokazują, które części ciała są najbardziej narażone na uszkodzenie, w momencie zderzenia. Firma General Motors zaprezentowała ciekawy materiał wideo. Pokazuje on, w jaki sposób powstają takie kukły.

Obraz
Mateusz Gajewski

Testy bezpieczeństwa pojazdów to bardzo przydatna rzecz. Dzięki niej wiemy, iż auto do którego wsiadamy jest pojazdem bezpiecznym i w razie ewentualnego wypadku uchroni nas przed poważnymi obrażeniami. W owych testach korzysta się ze specjalnych kukieł, do których uprzednio podłączane są czujniki. To one później pokazują, które części ciała są najbardziej narażone na uszkodzenie, w momencie zderzenia. Firma General Motors zaprezentowała ciekawy materiał wideo. Pokazuje on, w jaki sposób powstają takie kukły.

Z krótkiego, 2-minutowego filmu dowiadujemy się m.in. że kukły wykorzystywane przez firmę General Motors mają 50 do 100 czujników mierzących oddziaływanie pojazdu na ciało człowieka, w momencie wypadku. Ponadto, każda kukła podłączona jest do małego urządzenia, które rozmiarami nie odbiega od telefonu komórkowego, zajmującego się zbieraniem i magazynowaniem informacji z czujników.

PS. Swoją drogą, czy wiedzieliście, że ubrania na kukłach są zakładane po to, aby sprawić by kukła zachowywała się na siedzeniu jak zwykły człowiek? A fakt, że ubrania są różowe nie ma związku z aktualnie panującymi trendami. Po prostu ten kolor dobrze wychodzi na zdjęciach.

Źródło: autoblog

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.