Hennessey wzmacnia V8 HEMI - nawet 800 KM!

Hennessey wzmacnia V8 HEMI - nawet 800 KM!

Hennessey wzmacnia V8 HEMI - nawet 800 KM!
Bartosz Pokrzywiński
13.11.2012 16:00, aktualizacja: 12.10.2022 17:07

Firma Hennessey Performance Engineering postanowiła wzmocnić amerykańską motoikonę, czyli silnik V8. Na warsztat wzięto jednostkę HEMI o pojemności 6,4 l, która napędza auta z katalogu Chryslera oznaczone emblematem SRT-8.

Firma Hennessey Performance Engineering postanowiła wzmocnić amerykańską motoikonę, czyli silnik V8. Na warsztat wzięto jednostkę HEMI o pojemności 6,4 l, która napędza auta z katalogu Chryslera oznaczone emblematem SRT-8.

Wielu amerykańskich fanów motoryzacji powie, że nie ma nic piękniejszego od bulgotu wolnossącego silnika V8. John Hennessey także nie ma co do tego wątpliwości, jednak decydując się na wzmocnienie jednostki napędowej, trzeba się liczyć z pewnymi konsekwencjami.

Specjaliści z warsztatu Johna wzięli na celownik motor montowany m.in. w Dodge'ach: Challengerze oraz Chargerze, a także w Chryslerze 300 czy Jeepie Grand Cherokee. Kompromisem w przypadku tuningu tych silników będzie zmiana ich brzmienia.

Obraz

W pakiecie o nazwie HPE600 odpowiada za to kompresor, który wraz z nowymi wtryskami, ulepszonym układem dolotowym oraz nowym oprogramowaniem ECU zwiększa moc jednostki z 470 do 600 KM. To jednak dopiero początek.

Dla bardziej wybrednych przygotowano zestaw HPE650. Tutaj wymieniono już głowicę oraz podłubano w katalizatorze, by wraz z instalacją kompresora uzyskać moc 650 KM przy 5800 obr./min. Jeśli znalazłby się taki miłośnik amerykańskiej motoryzacji, któremu nawet to by nie wystarczało, wówczas do gry wchodzi pakiet modyfikacji dających jeszcze inne brzmienie.

Głośny świst będą generowały dwie turbosprężarki w układzie twin-turbo, które sprężając powietrze do jednostki o pojemności 6,4 l, sprawiają, że przy 6200 obr./min produkuje ona aż 800 KM. Taka moc to już nie przelewki. Oczywiście wszystkie te pakiety mogą zostać uzupełnione przez firmę o modyfikacje skrzyni biegów, układu wydechowego, hamulców, a także drobne stylistyczne dodatki.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)