Hennessey wzmacnia V8 HEMI - nawet 800 KM!

Firma Hennessey Performance Engineering postanowiła wzmocnić amerykańską motoikonę, czyli silnik V8. Na warsztat wzięto jednostkę HEMI o pojemności 6,4 l, która napędza auta z katalogu Chryslera oznaczone emblematem SRT-8.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Firma Hennessey Performance Engineering postanowiła wzmocnić amerykańską motoikonę, czyli silnik V8. Na warsztat wzięto jednostkę HEMI o pojemności 6,4 l, która napędza auta z katalogu Chryslera oznaczone emblematem SRT-8.

Wielu amerykańskich fanów motoryzacji powie, że nie ma nic piękniejszego od bulgotu wolnossącego silnika V8. John Hennessey także nie ma co do tego wątpliwości, jednak decydując się na wzmocnienie jednostki napędowej, trzeba się liczyć z pewnymi konsekwencjami.

Specjaliści z warsztatu Johna wzięli na celownik motor montowany m.in. w Dodge'ach: Challengerze oraz Chargerze, a także w Chryslerze 300 czy Jeepie Grand Cherokee. Kompromisem w przypadku tuningu tych silników będzie zmiana ich brzmienia.

Obraz

W pakiecie o nazwie HPE600 odpowiada za to kompresor, który wraz z nowymi wtryskami, ulepszonym układem dolotowym oraz nowym oprogramowaniem ECU zwiększa moc jednostki z 470 do 600 KM. To jednak dopiero początek.

Dla bardziej wybrednych przygotowano zestaw HPE650. Tutaj wymieniono już głowicę oraz podłubano w katalizatorze, by wraz z instalacją kompresora uzyskać moc 650 KM przy 5800 obr./min. Jeśli znalazłby się taki miłośnik amerykańskiej motoryzacji, któremu nawet to by nie wystarczało, wówczas do gry wchodzi pakiet modyfikacji dających jeszcze inne brzmienie.

Głośny świst będą generowały dwie turbosprężarki w układzie twin-turbo, które sprężając powietrze do jednostki o pojemności 6,4 l, sprawiają, że przy 6200 obr./min produkuje ona aż 800 KM. Taka moc to już nie przelewki. Oczywiście wszystkie te pakiety mogą zostać uzupełnione przez firmę o modyfikacje skrzyni biegów, układu wydechowego, hamulców, a także drobne stylistyczne dodatki.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery