Hennessey myśli o nowym Viperze

Czołowy tuner Chryslerów/Dodge’ów Viperów – firma Hennessey Performance – już planuje modyfikacje nowego Vipera. Na początek mają pojawić się wersje Venom 700R i Venom 1000 Twin Turbo.

Obraz
Olgierd Lachowski

Viper trzeciej generacji (według Amerykanów to już piąta seria) jest oferowany pod nowo utworzoną marką SRT. Nazwa samochodu jednak się nie zmieniła, niewiele zmienił się też wygląd auta. Mam tu na myśli oczywiście ogólne proporcje, bo w rzeczywistości każdy detal jest nowy. Nowa Żmija jest jednak łatwo rozpoznawalna i nie da się jej pomylić z żadnym innym samochodem.

Seryjny Viper jest napędzany ogromnym 10-cylindrowym widlastym silnikiem o objętości skokowej 8,4 l. Ta dość prosta w swojej konstrukcji jednostka wytwarza 650 KM mocy przy 6150 obr./min i 814 Nm momentu obrotowego przy 4950 obr./min. Jak widać motor nie jest specjalnie wysilony, więc jego tuning – przynajmniej taki podstawowy – jest dość prosty.

Obraz

Słabsze z oferowanych przez Hennesseya aut (Venom 700R) będzie miało 735 KM mocy i 944 Nm momentu obrotowego. Taki osiągi będą możliwe m.in. po zmianie filtrów powietrza, polerowaniu kanałów dolotowych do silnika, drobnych przeróbkach w głowicach i montażu sportowego układu wydechowego. Przyspieszenie do 100 km/h ma wynosić 3,20, a prędkość maksymalna 216 mil/h, czyli ok. 347 km/h.

W wersji Venom 1000 Twin Turbo, jak wskazuje nazwa, pojawią się dwie turbosprężarki. Oprócz nich modyfikacje obejmą głowice, układy: wydechowy, smarowania, paliwowy i chłodzenia. Tuner też wstawi międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego. Niezbędne będzie również obniżenie stopnia sprężania silnika, co zostanie uzyskane przez zmianę tłoków.

Venom 1000 będzie straszył mocą 1135 KM oraz niewiarygodnym maksymalnym momentem obrotowym 1480 Nm! Przyspieszenie do setki ma wynosić 2,80 s, zaś prędkość maksymalna nie jest w ogóle znana.

Zarówno jeden, jak i drugi samochód będą mogły różnić się wyglądem od seryjnej maszyny. Hennessey będzie montował (na życzenie) z przodu splitter i małe skrzydełka na zderzaku (zwiększają docisk przedniej osi), nakładki na progi oraz fartuch pod tylnym zderzakiem. W odmianie Venom 1000 dostępne będzie skrzydło instalowane z tyłu. Wszystkie części będą zrobione z włókien węglowych.

Obraz

Również w opcjonalnym wyposażeniu znajdą się 5-punktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt, lekkie jednoczęściowe felgi, w pełni regulowane zawieszenie Penske oraz chłodnica mechanizmu różnicowego.

W tej chwili trwają prace rozwojowe i nie wiadomo dokładnie kiedy pojawi się pierwszy z tych Viperów. Nieznane są także ceny tuningu. Hennessey zapowiada, że 1000 Twin Turbo nie będzie najmocniejszym z palety tego tunera, i że pojawi się być może 1500-konne auto.

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik