Gdy liczą się wyłącznie wrażenia z jazdy - Subaru BRZ RA i Toyota GT-86 RC 

Niedawno Subaru, Toyota i Scion zaprezentowały bliźniaczo podobne auta. Teraz pierwsze dwie marki pokazują ich specjalne wersje, przeznaczone dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają emocje i gardzą dodatkowym wyposażeniem.

Subaru BRZ RASubaru BRZ RA
Piotr Ślusarczyk

Niedawno Subaru, Toyota i Scion zaprezentowały bliźniaczo podobne auta. Teraz pierwsze dwie marki pokazują ich specjalne wersje, przeznaczone dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają emocje i gardzą dodatkowym wyposażeniem.

Motoryzacyjni puryści uwielbiają odchudzone wersje samochodów, pozbawione dodatkowego wyposażenia. Poprzez te specjalne wersje aut mogą pokazać swoje upodobania innym użytkownikom dróg.

Dla tych entuzjastów motoryzacji Subaru i Toyota przygotowały surowe wersje swoich aut, które będą dostępne od marca jedynie w Japonii. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek zostaną wprowadzone do oferty w innych miejscach na świecie. Wiadomo za to, ile kosztują w Kraju Kwitnącej Wiśni. Za Toyotę GT-86 z oznaczeniem RC trzeba będzie zapłacić 1 990 000 jenów (ok. 81 000 zł). BRZ z dopiskiem RA będzie nieco droższe - 2 058 000 jenów (niecałe 84 000 zł).

Wersje RC/RA pozbawione są klimatyzacji, systemu nagłośnienia, uchwytów na kubki, oświetlenia w drzwiach, aluminiowych pedałów, srebrnych wstawek ozdobnych, a także skórzanej kierownicy, gałki zmiany biegów oraz dźwigni hamulca ręcznego.

Z zewnątrz będzie je można rozpoznać po braku przednich świateł przeciwmgłowych, czarnych obudowach lusterek bocznych oraz czarnych klamkach. W Toyocie uwagę będą zwracać niepolakierowane przednie i tylne zderzaki.

Toyota GT-86 RC
Toyota GT-86 RC

Oba samochody zostaną wyposażone w 16-calowe stalowe felgi, na które naciągnięto opony o wymiarach 205/55 R16. W zwykłych wersjach aut standardowo montowane są aluminiowe obręcze w rozmiarze 17 cali. Zmiany zajdą także w układzie hamulcowym. Tylne 15-calowe wentylowane tarcze zostaną wymienione na zwykłe, a z przodu zamiast 16-calowych pojawią się mniejsze o cal.

Auta zostaną pozbawione sprężarek klimatyzacji oraz plastikowych osłon silników. Japończycy zrezygnowali także z wykrywającego różnicę przekazywanego momentu obrotowego między kołami, mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu TorSen, zastępując go zwykłym LSD (Limited Slip Differential).

Wszystkie te zmiany przyczyniły się do obniżenia masy samochodów o 40 kg. To niewiele, ale do kupna odmian RA i RC zachęcają ceny, które jak za auta o mocy 200 KM można nazwać okazyjnymi. Wolelibyście dopłacić do normalnych wersji czy już zazdrościcie Japończykom?

  • Subaru BRZ RA
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Toyota GT-86 RC
[1/6] Subaru BRZ RA Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam