Produkcyjna Toyota GT 86 (FT‑86) już w Tokio - wiemy wszystko [aktualizacja]
Toyota FT-86 w końcu pokazała pełne oblicze. Premiera wersji produkcyjnej na żywo już 30 listopada na Tokio Motor Show.
02.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:40
Toyota FT-86 w końcu pokazała pełne oblicze. Premiera wersji produkcyjnej na żywo już 30 listopada na Tokio Motor Show.
Według oficjalnych danych samochód mierzy 4240 mm długości, 1775 mm szerokości i zaledwie 1285 mm wysokości. Auto jest więc niewiele większe od Hondy CR-Z, a przypomnijmy, że mieścić ma w miarę komfortowo cztery osoby (przynajmniej teoretycznie).
W Europie będzie sprzedawany pod nazwą GT 86. Pod maskę trafi przeciwsobna jednostka Subaru o pojemności 2,0 l z bezpośrednim wtryskiem benzyny D4-S opracowanym przez Toyotę. Silnik ma generować 200 KM mocy (przy 7000 rpm) i 205 Nm momentu obrotowego (przy 6600 rpm). W standardzie z silnikiem współpracuje sześciobiegowa przekładnia ręczna, ale za dopłatą auto może zostać wyposażone w sześciobiegowy automat z łopatkami za kierownicą. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła przez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Toyota szczyci się także rozkładem mas (53:47) i nisko położnym środkiem ciężkości (475 mm). Masa własna to około 1180 kg, a szacowany wstępnie (nieoficjalny) czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 6,5 s. Auto będzie osadzone na 17-calowych obręczach (za dopłatą 18-calowych), prowadzonych układem wielowahaczy poprzecznych przy tylnej osi i kolumnami McPhersona z przodu. Brat bliźniak Subaru BRZ ma dawać przede wszystkim radość z jazdy, dlatego według oświadczenia prasowego Toyoty w samochodzie zminimalizowano wpływ elektronicznych systemów bezpieczeństwa na prowadzenie auta. Przewidywana cena na rynku brytyjskim wynosi około 28 000 funtów.
【世界初】TOYOTA 86 TESTDRIVE/トヨタ86世界初試乗
[aktualizacja 28 listopada]
【貴重】TOYOTA 86 TEST@Fuji/トヨタ86開発テスト動画
トヨタ86初試乗 kunisawa asia
[aktualizacja 30 listopada]
Swoje pięć minut na Tokio Motor Show ma Toyota FT-86 (GT 86). Wraz z premierą mamy dla Was kilka nowych zdjęć.
[aktualizacja 2 grudnia]
Główny inżynier oddziału Toyoty pracującego nad modelem GT 86 (FT-86) potwierdził, że rozwijana jest wersja wyposażona w kompresor. Dodał także, że obecnie znajduje się już w fazie testów drogowych i badań prowadzonych przez Toyota Racing Developments. Silnik miałby generować około 250 KM mocy. Zmianie uległo by także zawieszenie.