Frankfurt 2019: Porsche 911 Carrera 4 z napędem na wszystkie koła
Najnowsza odsłona Porsche 911 debiutuje w wersji Carrera 4. Łączy ona bazowy silnik i wyposażenie ze standardowym napędem na cztery koła. Taka konfiguracja wydaje się idealną opcją dla mniej wymagających klientów, którzy chcą korzystać ze sportowej legendy na co dzień - niezależnie od warunków pogodowych.
10.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:07
Pod maską Carrery 4 pracuje trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który generuje wystarczające 385 KM mocy oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo jednostka sprzężona jest z 8-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną PDK.
Co ciekawe, napęd na cztery koła nijak nie wpłynął na osiągi odmiany Carrera. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 4 sekundach w przypadku wersji coupé lub po 4,2 sekundy, jeśli zdecydujemy się na kabriolet. Identyczne czasy notuje standardowa Carrera z tylnym napędem. Jeśli jednak chodzi o wrażenia z jazdy - Carrera 4 powinna okazać się bardziej stabilna i dawać większe poczucie bezpieczeństwa - szczególnie mniej doświadczonym kierowcom.
Podobnie jak w tylnonapędowej odmianie, tutaj także można liczyć na standardowe zawieszenie adaptacyjne z dwoma trybami jazdy do wyboru - Normal i Sport. Mimo, że mamy do czynienia z najtańszą odmianą, wyposażenie nie jest odczuwalnie uboższe. Nawet wygląd, poza innym kształtem końcówek wydechu, nie zdradza obecności najsłabszego silnika pod maską.
Carrera 4 może okazać się jedną z popularniejszych odmian nowego 911 z uwagi na wszechstronny charakter, pozwalający używać auta na co dzień, niezależnie od warunków. Moc wydaje się wystarczająca, a osiągi są więcej niż zadowalające. A wszystko to w całkiem atrakcyjnej cenie. Carrera z tylnym napędem kosztuje w Polsce 520 tysięcy złotych. Odmiana z cyfrą 4 nazwie będzie zapewne nieco droższa, czego dowiemy się niebawem. Sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2020 roku.