Frankfurt 2019: Porsche 911 Carrera 4 z napędem na wszystkie koła

Najnowsza odsłona Porsche 911 debiutuje w wersji Carrera 4. Łączy ona bazowy silnik i wyposażenie ze standardowym napędem na cztery koła. Taka konfiguracja wydaje się idealną opcją dla mniej wymagających klientów, którzy chcą korzystać ze sportowej legendy na co dzień - niezależnie od warunków pogodowych.

Wizualnie Carrera 4 praktycznie nie różni się od pozostałych wersji nowego 911.Wizualnie Carrera 4 praktycznie nie różni się od pozostałych wersji nowego 911.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Pod maską Carrery 4 pracuje trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który generuje wystarczające 385 KM mocy oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo jednostka sprzężona jest z 8-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną PDK.

Co ciekawe, napęd na cztery koła nijak nie wpłynął na osiągi odmiany Carrera. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 4 sekundach w przypadku wersji coupé lub po 4,2 sekundy, jeśli zdecydujemy się na kabriolet. Identyczne czasy notuje standardowa Carrera z tylnym napędem. Jeśli jednak chodzi o wrażenia z jazdy - Carrera 4 powinna okazać się bardziej stabilna i dawać większe poczucie bezpieczeństwa - szczególnie mniej doświadczonym kierowcom.

Podobnie jak w tylnonapędowej odmianie, tutaj także można liczyć na standardowe zawieszenie adaptacyjne z dwoma trybami jazdy do wyboru - Normal i Sport. Mimo, że mamy do czynienia z najtańszą odmianą, wyposażenie nie jest odczuwalnie uboższe. Nawet wygląd, poza innym kształtem końcówek wydechu, nie zdradza obecności najsłabszego silnika pod maską.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Carrera 4 może okazać się jedną z popularniejszych odmian nowego 911 z uwagi na wszechstronny charakter, pozwalający używać auta na co dzień, niezależnie od warunków. Moc wydaje się wystarczająca, a osiągi są więcej niż zadowalające. A wszystko to w całkiem atrakcyjnej cenie. Carrera z tylnym napędem kosztuje w Polsce 520 tysięcy złotych. Odmiana z cyfrą 4 nazwie będzie zapewne nieco droższa, czego dowiemy się niebawem. Sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2020 roku.

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀