2013 Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S - oficjalne zdjęcia i specyfikacja [aktualizacja]

Kolejne wersje najnowszej odsłony Porsche 911 są kwestią czasu. Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia i informacje na temat Carrery 4 i Carrery 4S w nadwoziu 991.

2013 Porsche 911 Carrera 4S2013 Porsche 911 Carrera 4S
Piotr Ślusarczyk

Kolejne wersje najnowszej odsłony Porsche 911 są kwestią czasu. Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia i informacje na temat Carrery 4 i Carrery 4S w nadwoziu 991.

Podobnie jak w przypadku poprzedników najnowsze Porsche 911 z napędem na wszystkie koła od swoich braci z napędzaną jedynie tylną osią odróżniać się będzie stosowną plakietką oraz odblaskowym paskiem łączącym tylne lampy.

Porsche 911 Carrera 4 i 4S oprócz napędu na wszystkie koła otrzymają też pomniejsze zmiany w zawieszeniu. Obie wersje wyposażone zostaną w takie same jednostki napędowe jak zwykła Carrera i Carrera S. Oznacza to, że słabszą Carrerę 4 napędzać będzie 3,4-litrowy bokser o mocy 350 KM i 390 Nm. Mocniejsza odmiana z dopiskiem 4S legitymować się będzie już 400 KM i 440 Nm generowanych przez 3,8-litrowy silnik w układzie bokser.

2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet
2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet

Na pierwszy rzut oka, pomijając napisy na tylnej klapie, słabszą odmianę od mocniejszego brata będzie można odróżnić po końcówkach układu wydechowego. Nowe Porsche 911 Carrera 4 mieć będzie dwie owalne końcówki, podczas gdy Carrera 4S szczycić się będzie czterema okrągłymi.

Pełną specyfikację modeli Porsche powinno ujawnić już wkrótce. Oficjalna premiera aut planowana jest na wrześniowe targi motoryzacyjne w Paryżu. Samochody zadebiutują jednocześnie w odmianach coupé oraz kabriolet.

[aktualizacja 27 sierpnia]

Porsche udostępniło świeżą porcję zdjęć nowych 911 Carrera 4 i Carrera 4S.

Po publikacji zdjęć Porsche udostępniło pełne specyfikacje modeli z systemem napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Czteronapędowe 911 będą miały poszerzone tylne nadkola - po 22 mm z każdej strony. Nowa Carrera 4, mimo większych rozmiarów od poprzednika, będzie od niego o 65 kg lżejsza. Będzie też ekonomiczniejsza od generacji 997 - spalanie zmniejszy się o 16 % i zawrze w zakresie 8,6-9,2 l/100 km w zależności od wersji.

The new 911 Carrera 4 models. Power of Identity.

Producent podał również osiągi aut. Porsche 911 Carrera 4 Coupé przyspieszy do 100 km/h w 4,5 s. Maksymalnie rozpędzi się do 285 km/h. Nieco wolniejszy będzie Cabriolet. Pierwszą setkę osiągnie po 4,7 s a maksymalnie pojedzie o 3 km/h wolniej.

Dla szukających czegoś szybszego czekać będzie odmiana Carrera 4S. Dodatkowe 50 KM polepszy wszystkie wyniki. W wersji Coupé samochód osiągnie pierwsze 100 km/h po 4,1 s. Maksymalnie rozpędzi się do 299 km/h. Również w przypadku mocniejszej wersji, Cabriolet będzie nieco wolniejszy. Jego wyniki to 4,3 s do 100 km/h i 296 km/h prędkości maksymalnej.

Obie odmiany mogą być wyposażone w 7-biegową manualną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową przekładnię PDK. Zarówno do Carrery 4, jak i Carrery 4S będzie można dokupić pakiet Sport Chrono oraz zsuwany szklany dach. Po dokupieniu ostatniej opcji nowa 911 będzie wyglądać podobnie do modelu Targa za czasów generacji 993.

Na niemieckim rynku nowe Porsche 911 Carrera 4 kosztować będzie 97 557 euro (prawie 400 000 zł). Mocniejszego brata wyceniono już na 112 313 euro (prawie 460 000 zł). Odmiany ze składanym dachem będą droższe - odpowiednio 110 290 euro (ok. 450 000 zł) w przypadku 350-konnej 911 oraz 125 046 euro ( ok. 510 000 zł) za Carrerę 4S Cabriolet.

  • 2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet
  • 2013 Porsche 911 Carrera 4S i Carrera 4
  • 2013 Porsche 911 Carrera 4S
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Porsche 911 Carrera 4S
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/20] 2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet Źródło zdjęć: |

Źródło: CarScoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł