Ford chce pokonać Nürburgring w mniej niż 7 minut. Kluczowa będzie aerodynamika

Mustang może być naprawdę szybkim autem, nie tylko na prostych. Ford zamierza udowodnić to nową wersją GTD, zdolną pokonać legendarny tor Nürburgring w czasie poniżej 7 minut.

Ford Mustang GTDFord Mustang GTD
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

5,2-litrowe V8 o mocy ponad 800 KM, szybki automat o ośmiu przełożeniach, idealny rozkład mas i przede wszystkim dopracowana aerodynamika — oto przepis Forda na naprawdę szybkiego Mustanga. Wersja GTD, zapowiedziana już w sierpniu, niebawem powinna wyjechać na północną pętlę Nürburgringu, gdzie pokaże pełnię swoich możliwości.

Ford twierdzi, że kluczową pomocą na torze będzie aerodynamika. Wersja GTD otrzyma najbardziej zaawansowany system redukcji oporów powietrza spośród wszystkich pojazdów Forda, które pojawiły się na drogach i torach. Znajdziemy tu m.in. potężne tylne skrzydło z regulacją, jak i specjalne aktywne klapy w podwoziu.

To składowe systemu Drag Reduction opartego na hydraulicznych siłownikach pozwalających zmieniać kąt nachylenia poszczególnych elementów, dla idealnego balansu pomiędzy oporami aerodynamicznymi a siłą docisku.

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD © Materiały prasowe | Ford

– Każda powierzchnia, otwór w nadwoziu i otwór wentylacyjny na i pod nadwoziem Mustanga GTD spełniają swoje funkcje – powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustanga GTD. – Część strug powietrza wykorzystywana jest do chłodzenia, a część do poprawy aerodynamiki i siły docisku. Wszystko po to, by pozwolić GTD na szybszą jazdę lub lepsze trzymanie się nawierzchni bez względu na warunki – dodał.

Warto wspomnieć, że system sprawdzi się także na co dzień. – W normalnych warunkach, podczas jazdy po drogach publicznych, elementy zmieniające wysokość nadwozia dbają o utrzymanie prześwitu, pozwalającego na pokonywanie codziennych przeszkód, takich jak progi zwalniające. Gdy wymagane są maksymalne osiągi na torze, zawieszenie Mustanga GTD może obniżyć prześwit o 40 mm, poprawiając przepływ powietrza nad i wokół nadwozia — informują przedstawiciele Forda.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na potwierdzenie tych słów w rzeczywistości i trzymać kciuki za sukces Forda na Nürburgringu.

  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
[1/4] Ford Mustang GTD Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ford

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów