Ford chce pokonać Nürburgring w mniej niż 7 minut. Kluczowa będzie aerodynamika

Mustang może być naprawdę szybkim autem, nie tylko na prostych. Ford zamierza udowodnić to nową wersją GTD, zdolną pokonać legendarny tor Nürburgring w czasie poniżej 7 minut.

Ford Mustang GTDFord Mustang GTD
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

5,2-litrowe V8 o mocy ponad 800 KM, szybki automat o ośmiu przełożeniach, idealny rozkład mas i przede wszystkim dopracowana aerodynamika — oto przepis Forda na naprawdę szybkiego Mustanga. Wersja GTD, zapowiedziana już w sierpniu, niebawem powinna wyjechać na północną pętlę Nürburgringu, gdzie pokaże pełnię swoich możliwości.

Ford twierdzi, że kluczową pomocą na torze będzie aerodynamika. Wersja GTD otrzyma najbardziej zaawansowany system redukcji oporów powietrza spośród wszystkich pojazdów Forda, które pojawiły się na drogach i torach. Znajdziemy tu m.in. potężne tylne skrzydło z regulacją, jak i specjalne aktywne klapy w podwoziu.

To składowe systemu Drag Reduction opartego na hydraulicznych siłownikach pozwalających zmieniać kąt nachylenia poszczególnych elementów, dla idealnego balansu pomiędzy oporami aerodynamicznymi a siłą docisku.

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD © Materiały prasowe | Ford

– Każda powierzchnia, otwór w nadwoziu i otwór wentylacyjny na i pod nadwoziem Mustanga GTD spełniają swoje funkcje – powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustanga GTD. – Część strug powietrza wykorzystywana jest do chłodzenia, a część do poprawy aerodynamiki i siły docisku. Wszystko po to, by pozwolić GTD na szybszą jazdę lub lepsze trzymanie się nawierzchni bez względu na warunki – dodał.

Warto wspomnieć, że system sprawdzi się także na co dzień. – W normalnych warunkach, podczas jazdy po drogach publicznych, elementy zmieniające wysokość nadwozia dbają o utrzymanie prześwitu, pozwalającego na pokonywanie codziennych przeszkód, takich jak progi zwalniające. Gdy wymagane są maksymalne osiągi na torze, zawieszenie Mustanga GTD może obniżyć prześwit o 40 mm, poprawiając przepływ powietrza nad i wokół nadwozia — informują przedstawiciele Forda.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na potwierdzenie tych słów w rzeczywistości i trzymać kciuki za sukces Forda na Nürburgringu.

  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
[1/4] Ford Mustang GTD Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ford
Wybrane dla Ciebie
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀