Ford chce pokonać Nürburgring w mniej niż 7 minut. Kluczowa będzie aerodynamika

Mustang może być naprawdę szybkim autem, nie tylko na prostych. Ford zamierza udowodnić to nową wersją GTD, zdolną pokonać legendarny tor Nürburgring w czasie poniżej 7 minut.

Ford Mustang GTDFord Mustang GTD
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński
2

5,2-litrowe V8 o mocy ponad 800 KM, szybki automat o ośmiu przełożeniach, idealny rozkład mas i przede wszystkim dopracowana aerodynamika — oto przepis Forda na naprawdę szybkiego Mustanga. Wersja GTD, zapowiedziana już w sierpniu, niebawem powinna wyjechać na północną pętlę Nürburgringu, gdzie pokaże pełnię swoich możliwości.

Ford twierdzi, że kluczową pomocą na torze będzie aerodynamika. Wersja GTD otrzyma najbardziej zaawansowany system redukcji oporów powietrza spośród wszystkich pojazdów Forda, które pojawiły się na drogach i torach. Znajdziemy tu m.in. potężne tylne skrzydło z regulacją, jak i specjalne aktywne klapy w podwoziu.

To składowe systemu Drag Reduction opartego na hydraulicznych siłownikach pozwalających zmieniać kąt nachylenia poszczególnych elementów, dla idealnego balansu pomiędzy oporami aerodynamicznymi a siłą docisku.

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD © Materiały prasowe | Ford

– Każda powierzchnia, otwór w nadwoziu i otwór wentylacyjny na i pod nadwoziem Mustanga GTD spełniają swoje funkcje – powiedział Greg Goodall, główny inżynier programu Mustanga GTD. – Część strug powietrza wykorzystywana jest do chłodzenia, a część do poprawy aerodynamiki i siły docisku. Wszystko po to, by pozwolić GTD na szybszą jazdę lub lepsze trzymanie się nawierzchni bez względu na warunki – dodał.

Warto wspomnieć, że system sprawdzi się także na co dzień. – W normalnych warunkach, podczas jazdy po drogach publicznych, elementy zmieniające wysokość nadwozia dbają o utrzymanie prześwitu, pozwalającego na pokonywanie codziennych przeszkód, takich jak progi zwalniające. Gdy wymagane są maksymalne osiągi na torze, zawieszenie Mustanga GTD może obniżyć prześwit o 40 mm, poprawiając przepływ powietrza nad i wokół nadwozia — informują przedstawiciele Forda.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na potwierdzenie tych słów w rzeczywistości i trzymać kciuki za sukces Forda na Nürburgringu.

  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
[1/4] Ford Mustang GTD Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ford

Wybrane dla Ciebie

Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa
Skandaliczne zachowanie kierowcy Audi. Policja szybko odkryła powód
Skandaliczne zachowanie kierowcy Audi. Policja szybko odkryła powód