Ford Mustang GTD to drogowa wyścigówka. Z oryginału została głównie nazwa

Ford stawia na motorsport, czego przejawem jest chociażby wyścigowy Mustang GT3. Firma postanowiła wykorzystać wyścigowy dorobek także w drogowej wersji, tworząc limitowaną odmianę GTD.

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

18.08.2023 08:27

O wyjątkowym charakterze tej konstrukcji świadczą nie tylko zastosowane tu rozwiązania, ale i ograniczona dostępność. Klienci zostaną dokładnie wyselekcjonowani spośród wszystkich osób deklarujących chęć zakupu. Podobnie było w przypadku flagowego Forda GT. I tak jak wtedy, jest o co walczyć.

Pod maską wydania GTD znajdziemy bowiem 5,2-litrowe V8 o mocy przekraczającej 800 KM. Ford na razie milczy w kwestii konkretnych danych. Wiadomo jednak, że silnik kręci się do 7500 obr./min. i ma system aktywnych zaworów. Na pokładzie jest również tytanowy wydech.

Za przekazanie napędu na tył odpowiada 8-stopniowy, dwusprzęgłowy automat, również zamontowany w pobliżu tylnej osi. Wszystko po to, by osiągnąć idealny rozkład mas bliski 50:50. Jest tu też pół-aktywne zawieszenie pozwalające ustawić prześwit i odbicie. W trybie torowym Mustang stoi aż 40 mm bliżej asfaltu.

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD© Materiały prasowe | Ford

Profesjonalnemu podwoziu towarzyszą szerokie opony - 325 mm z przodu i 345 mm z tyłu, okalające 20-calowe kute felgi. Za nimi znajdziemy z kolei zestaw wydajnych ceramicznych hamulców Brembo.

Jeśli chodzi o konstrukcję nadwozia, Ford korzystał głównie z włókna węglowego i tytanu. I to nie tylko w przypadku elementów aerodynamicznych, ale i poszyć. Wnętrze także będzie minimalistyczne. Charakteryzują je dwa fotele Recaro i brak tylnej kanapy. Opcjonalnie można kupić także tytanowe łopatki do zmiany biegów czy specjalną tabliczkę z materiału odzyskanego z samolotu Lockheed Martin F-22.

Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD© Materiały prasowe | Ford

O tym, jak poważną konstrukcją jest Mustang GTD najlepiej świadczą zapowiedzi producenta, który zamierza wybrać się na Nürburgring. Firma celuje w czas poniżej 7 minut, co byłoby ogromnym sukcesem, ale i zaskoczeniem.

Liczba egzemplarzy zaplanowanych do produkcji na razie pozostaje nieznana. Wiadomo jednak, że każda sztuka będzie kosztować około 300 tys. dolarów.

  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
  • Ford Mustang GTD
[1/55] Ford Mustang GTDŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)