Ferrari 296 Challenge gotowe do rywalizacji. Straciło hybrydę, zyskało torowy sznyt

Ferrari oficjalnie pochwaliło się torową wersją modelu 296, która już 24 października zaliczy debiut na torze Mugello.

Ferrari 296 ChallengeFerrari 296 Challenge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ferrari
Aleksander Ruciński

Na kilka dni przed tym wydarzeniem Włosi pochwalili się fotografiami i danymi technicznymi. To już dziewiąty model z serii Ferrari Challenge. Za bazę do jego budowy posłużyło drogowe 296 GTB. Różnice pomiędzy tymi wariantami są jednak spore.

Najważniejsza dotyczy oczywiście napędu. Wersja Challenge straciła bowiem hybrydowy system na rzecz samodzielnego, podwójnie doładowanego V6. Mocy nie brakuje. Trzylitrówka generuje aż 700 KM, co przy wsparciu wydajnego układu hamulcowego i przede wszystkim dopracowanej aerodynamiki powinno owocować świetnym tempem na torze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aerodynamika jest zresztą najważniejszym elementem całej konstrukcji. Choć wersja Challenge nie wygląda aż tak agresywnie jak GT3, i tak ma jeździć jak przyklejona do asfaltu. Ferrari twierdzi, że splittery, dokładki i tylny spojler generują 870 kg docisku przy 250 km/h.

Ferrari 296 Challenge
Ferrari 296 Challenge © Materiały prasowe | Ferrari

Wszystko to opakowane we wspaniałą biel i czerwień Ferrari zwieńczoną włoską flagą na spojlerze. To samochód, który z pewnością będzie zadawał szyku na torach, będąc przy tym diabelnie skuteczną maszyną.

O zaletach 296 Challenge przekonacie się śledząc serię Ferrari Challenge w sezonie 2024, w którym nowy wariant zastąpi 488 Challenge Evo.

  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 Challenge
  • Ferrari 296 Challenge
  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 296 GTB
[1/7] Ferrari 296 GTB Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ferrari
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀