Wreszcie zmiana warty. Na tory wyjeżdża Ferrari 296 GT3

Ferrari pokazało swoją nową konstrukcję, która ma zawojować tory wyścigowe w klasie GT3. Zdecydowali się oprzeć ją na sześciocylindrowym modelu 296. To spora rewolucja, ale ponownie Włosi mogą być pewni, że podczas wyścigów ich samochody nie tylko będą szybkie, ale też będą świetnie wyglądały.

Ferrari 296 GT3Ferrari 296 GT3
Źródło zdjęć: © fot. Ferrari
Szymon Jasina

Ostatnio samochody zmieniają się tak szybko, że Ferrari 488 GT3 wydaje się wyścigowym oldtimerem. Potęguje to fakt, że drogowe 488 GTB zostało zastąpione przez F8 Tributo już w 2019 r. Zatem od kilku lat na torach widzimy "stare ferrari". Oczywiście Włosi z Maranello w tym czasie ciężko pracowali nad nowym modelem wyścigowy i oto jest. Jednak nie bazuje na napędzanym silnikiem V8 modelu F8, tylko na nieco mniejszym 296 GTB.

Ferrari 296 GT3 oznacza powrót silnika V6 do wyścigowych samochodów z Maranello (nie licząc F1, gdzie jest to narzucone przepisami). Jest to nieco zmodyfikowana jednostka napędowa V6 z modelu drogowego, a więc również auto wyścigowe będzie korzystać z jej lekkości i znajdującego się nisko środka ciężkości. Odmiana GT3 nie będzie jednak hybrydą. Już tradycyjnie przepisy wyścigowe oznaczają, że auto na tor będzie słabsze, więc dodatkowy zastrzyk elektrycznej mocy nie jest potrzebny.

Ferrari 296 GT3
Ferrari 296 GT3 © fot. Ferrari

Parametry wspomaganego przez dwie turbosprężarki silnika Ferrari podaje w przybliżeniu. I tak 296 GT3 generuje ok. 600 KM przy 7250 obr./min oraz ok. 712 Nm przy 5500 obr./min. Sześć cylindrów o łącznej pojemności 2992 cm3 ma rozwarcie 120 stopni, co znacząco obniża całą konstrukcję. W przypadku torowej maszyny zamontowano wyczynową skrzynię biegów.

Ferrari 296 GT3 jest zdecydowanie lżejsze od wersji cywilnej i waży 1250 kg. Jest też zbudowane zgodnie z nowymi wytycznymi klasy GT3, ale to nadal oznacza ogromne tylne skrzydło, rozbudowany dyfuzor czy liczne małe lotki z przodu.

Ferrari 296 GT3
Ferrari 296 GT3 © fot. Ferrari

Mimo wyglądu (a ten zapewni 296 GT3 wygraną w torowym konkursie piękności) zbliżonego do auta drogowego, to odmiana GT3 bardzo mocno się od niego różni i jest to wyczynowa konstrukcja z najwyższej półki. Jak twierdzą odpowiedzialni za nią inżynierowie – przy tworzeniu Ferrari 296 GT3 często konsultowali się ze swoimi kolegami z działu odpowiedzialnego za starty w Formule 1.

Ferrari 296 GT3
Ferrari 296 GT3 © fot. Ferrari
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥