Chcieli dobrze, a wyszło jak zwykle – Lumma Cayenne Diesel CLR 558 GT (2011)

W maju zeszłego roku Michał Grygier pastwił się nad projektem pakietu spojlerów do Porsche Cayenne w wykonaniu Lummy, a w sierpniu ja pisałem o pakiecie wzmacniającym do Cayenne Diesel. Teraz tuner dokonał połączenia. Jak wyszło?

Chcieli dobrze, a wyszło jak zwykle – Lumma Cayenne Diesel CLR 558 GT (2011)
Olgierd Lachowski

14.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:17

Lumma Cayenne Diesel CLR 558 GT fot.2
Lumma Cayenne Diesel CLR 558 GT fot.2

Nie będę oceniał prezencji samochodu, bo każdy widzi, jak wygląda. Pozwolę sobie tylko wymienić części zastosowane przez Lummę do wizualnej zmiany w aucie.

Firma tuningowa zmieniła przedni zderzakospojler. Ten nowy jest podziurawiony wielkimi otworami, tak jakby wzmocniony silnik strasznie się przegrzewał. Poszerzono nadkola, by zmieściły się szersze koła. Przednie i tylne poszerzenia kół zostały „połączone” listwami progowymi z wlotami, które do niczego nie służą. Z tyłu i z przodu zmieniono zderzak, z którego wystają teraz trzy rury wydechowe. Centralna ma średnicę 100 mm, a boczne są o 20 mm mniejsze. Oprócz tego są „standardy”, czyli oprawki przednich reflektorów i tylny spojler dachowy oraz listewka pod tylnym oknem.

Lumma Cayenne Diesel CLR 558 GT fot.3
Lumma Cayenne Diesel CLR 558 GT fot.3

Samochód porusza się na kołach z felgami o średnicy 22”. Przednie mają szerokość 10,0”, a tylne są o dwa cale szersze. Z przodu opony mają rozmiar 295/30, a z tyłu aż 335/25. „Terenowe” Porsche ma koła szersze niż większość samochodów sportowych.

Oprogramowanie nowego modułu sterującego zawieszeniem sprawia, że Cayenne jest o 40 mm niższe niż wóz fabryczny.

Kabina pasażerska jest wyłożona mieszanką skóry i Alcantary[sup]®[/sup]. Pojawiły się aluminiowe nakładki na pedały i naklejka na próg z oznaczeniem modelu.

Z pakietem stylistycznym CLR 558 GT połączono tuning silnika. Motor V6 ma objętość skokową 3,0 l i jest „poganiany” przez turbosprężarkę o zmiennym ustawieniu kierownic (łopatek). Silnik ma moc 240 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy o maksymalnej wartości 550 Nm. Zastosowanie przez inżynierów Lummy modułu D-Box sprawiło, że jednostka napędowa wzmocniła się o 36 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wzrósł do 630 Nm.

Lumma nie dokonała na razie pomiarów, jaki wpływ na osiągi miał tuning silnika. Ceny przeróbek także są nieznane.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka VGT
  • Moc maksymalna: 276 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,02 KM/l (seryjny – 80,89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22″
  • Koła tylne: 12,0 x 22″
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2175 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,88 kg/KM (seryjny – 9,06 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1665 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2895 mmblock position=\inside8249/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)