Lumma bez spojlerów? Cud! – Lumma Cayenne Diesel (2010)

Jakie pakiety spojlerów dodaje Lumma Design do swoich samochodów wszyscy wiemy. Prezentowane Porsche Cayenne Diesel jest wyjątkiem od tej reguły, a ceniący sobie 'kopa' w 'klekotach' dostaną kilka dodatkowych koni.

Lumma bez spojlerów? Cud! – Lumma Cayenne Diesel (2010)
Olgierd Lachowski

04.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:15

Jakie pakiety spojlerów dodaje Lumma Design do swoich samochodów wszyscy wiemy. Prezentowane Porsche Cayenne Diesel jest wyjątkiem od tej reguły, a ceniący sobie 'kopa' w 'klekotach' dostaną kilka dodatkowych koni.

Obraz

Najnowsza generacja Porsche Cayenne wyposażona w silnik o zapłonie samoczynnym korzysta z tej samej jednostki, co poprzednik. Motor ten to konstrukcja Audi. Użyto go po raz pierwszy w A8 w 2004 roku. 3-litrowy silnik V6 o kącie rozwarcia cylindrów równym 90 stopni ma kadłub odlewany z żeliwa, natomiast głowice ze stopu aluminium. Za wtrysk paliwa odpowiada układ zasobnikowy (Common Rail). Silnik posiada także turbosprężarkę o zmiennym ustawieniu kierownic. W Cayenne motor legitymuje się mocą 240 KM przy 4000 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm w zakresie 2000-2250 obr./min.

W warsztatach Lummy SUV Porsche otrzymał nowe oprogramowanie do silnika w module o nazwie D-Box. W ten sposób moc jednostki napędowej wzrosła do 276 KM, a moment obrotowy do 630 Nm.

Największą niespodzianką jest to, że klient (lub sam tuner jeśli to auto wyłącznie reklamowe)  nie zdecydował się na żadne spojlery, dzięki czemu samochód nadal wygląda jak wyglądał. Ingerencja w stylistykę jest mała i ogranicza się do zmiany kół na 22- i 23-calowe oraz kilku innych drobiazgów. Mniejsze felgi mają szerokość 10-ciu cali, a większe 11-tu cali. Ponadto te pierwsze są dwu-, a drugie jednoczęściowe. Wspomniane drobiazgi to dywaniki z logo tunera, nakładki na pedały, nalepki na progi i górna osłona silnika ze znaczkiem Lummy.

Obraz

Ani osiągi, ani ceny komponentów nie zostały ujawnione.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 276 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93.02 KM/l (seryjny - 80.89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10.0 x 22\ lub 11.0 x 23\
  • Koła tylne: 10.0 x 22\ lub 11.0 x 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2100 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7.61 kg/KM (seryjny - 8.75 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1705 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Źródło: motorward

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)