Lumma bez spojlerów? Cud! – Lumma Cayenne Diesel (2010)
Jakie pakiety spojlerów dodaje Lumma Design do swoich samochodów wszyscy wiemy. Prezentowane Porsche Cayenne Diesel jest wyjątkiem od tej reguły, a ceniący sobie 'kopa' w 'klekotach' dostaną kilka dodatkowych koni.
04.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:15
Jakie pakiety spojlerów dodaje Lumma Design do swoich samochodów wszyscy wiemy. Prezentowane Porsche Cayenne Diesel jest wyjątkiem od tej reguły, a ceniący sobie 'kopa' w 'klekotach' dostaną kilka dodatkowych koni.
JE Design Q7 3.0 TDI Widebody - za wysokie progi
Najnowsza generacja Porsche Cayenne wyposażona w silnik o zapłonie samoczynnym korzysta z tej samej jednostki, co poprzednik. Motor ten to konstrukcja Audi. Użyto go po raz pierwszy w A8 w 2004 roku. 3-litrowy silnik V6 o kącie rozwarcia cylindrów równym 90 stopni ma kadłub odlewany z żeliwa, natomiast głowice ze stopu aluminium. Za wtrysk paliwa odpowiada układ zasobnikowy (Common Rail). Silnik posiada także turbosprężarkę o zmiennym ustawieniu kierownic. W Cayenne motor legitymuje się mocą 240 KM przy 4000 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm w zakresie 2000-2250 obr./min.
W warsztatach Lummy SUV Porsche otrzymał nowe oprogramowanie do silnika w module o nazwie D-Box. W ten sposób moc jednostki napędowej wzrosła do 276 KM, a moment obrotowy do 630 Nm.
SpeedART Cayenne S Hybrid Titan speedHYBRID 450 - tytanowa hybryda
Największą niespodzianką jest to, że klient (lub sam tuner jeśli to auto wyłącznie reklamowe) nie zdecydował się na żadne spojlery, dzięki czemu samochód nadal wygląda jak wyglądał. Ingerencja w stylistykę jest mała i ogranicza się do zmiany kół na 22- i 23-calowe oraz kilku innych drobiazgów. Mniejsze felgi mają szerokość 10-ciu cali, a większe 11-tu cali. Ponadto te pierwsze są dwu-, a drugie jednoczęściowe. Wspomniane drobiazgi to dywaniki z logo tunera, nakładki na pedały, nalepki na progi i górna osłona silnika ze znaczkiem Lummy.
Ani osiągi, ani ceny komponentów nie zostały ujawnione.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V6, 90supo/sup, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 276 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 93.02 KM/l (seryjny - 80.89 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 10.0 x 22\ lub 11.0 x 23\
- Koła tylne: 10.0 x 22\ lub 11.0 x 23
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2100 kg
- Stosunek masy do mocy: 7.61 kg/KM (seryjny - 8.75 kg/KM)
- Długość: 4846 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Wysokość: 1705 mm
- Rozstaw osi: 2895 mm
Źródło: motorward