Autonomiczne roboty przywiozą ci pizzę. Pod warunkiem, że mieszkasz w Teksasie

Autonomiczne roboty przywiozą ci pizzę. Pod warunkiem, że mieszkasz w Teksasie

Robot Nuro R2 ma aprobatę NHTSA, co oznacza, że może legalnie poruszać się po drogach tam, gdzie pozwalają na to przepisy.
Robot Nuro R2 ma aprobatę NHTSA, co oznacza, że może legalnie poruszać się po drogach tam, gdzie pozwalają na to przepisy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Domino's Pizza
Aleksander Ruciński
14.04.2021 11:40, aktualizacja: 14.03.2023 16:48

Przyszłość jest dziś. Przynajmniej w Houston, gdzie właśnie startuje program autonomicznych dostaw realizowanych przez sieć Domino's Pizza. Wystarczy skorzystać z odpowiedniej aplikacji, by po kilkudziesięciu minutach cieszyć się ciepłą pizzą dostarczoną bez udziału kierowcy.

Pojazdy autonomiczne wciąż budzą wiele kontrowersji społecznych i prawnych, szczególnie w Europie, gdzie brakuje podstaw pozwalających na legalne korzystanie z takich rozwiązań. Inaczej sprawa wygląda w USA, gdzie kolejne stany coraz chętniej udostępniają swoje drogi do testów.

Jednym z takich Stanów jest Texas, który oficjalnie dopuścił do ruchu autonomiczne roboty Nuro R2. Te w najbliższych latach będą m.in. samodzielnie dostarczać posiłki do klientów. Wszystko za sprawą sieci Domino's Pizza, która w Houston postanowiła na autonomiczną flotę pojazdów.

Nuro R2 rozpoczęły właśnie służbę w dzielnicy Woodland Heights, gdzie niemal całkowicie zastąpiły dostawców pizzy. Całość działa bardzo prosto - wystarczy złożyć zamówienie za pomocą aplikacji, wskazać rodzaj i miejsce dostawy, a następnie oczekiwać na gorącą pizzę. Po przyjeździe robota do celu wystarczy wpisać odpowiedni kod, by odebrać zamówienie, i gotowe.

Nuru R2 Domino's Pizza.
Nuru R2 Domino's Pizza.© mat. prasowe / Domino's Pizza

Przedstawiciele Domino's Pizza przyznają, że póki co jest to rozwiązanie testowe z nadzieją na rozszerzenie usługi w kolejnych latach. Wybór takiego, a nie innego pojazdu nie był przypadkowy. Nuro R2 jest bowiem pierwszym bezzałogowym pojazdem użytkowym oficjalnie dopuszczonym do ruchu przez NHTSA.

Jeździ z maksymalną prędkością 40 km/h, ma elektryczny napęd i baterię o pojemności 31 kWh. Może zabrać na pokład ładunek o wadze do 190 kg, a dzięki licznym radarom i sensorom dobrze radzi sobie w codziennym ruchu.

Co ciekawe, nie jest to pierwsze podejście Domino's Pizza do tematu autonomicznych dostaw. Pierwszy program wystartował już w 2017 roku w Ann Arbor w Michigan, gdzie posiłki dostarczał eksperymentalny Ford Fusion. Biorąc pod uwagę coraz większą przychylność amerykańskich władz do tego typu pomysłów, można spodziewać się rosnącej popularności podobnych usług.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)