Ford Fusion

Ford Fusion

W 2002 roku Ford wprowadził do produkcji zupełnie nowy model. Fusion to połączenie auta o gabarytach samochodu z segmentu B z pojazdem dającym komfort jazdy i przestrzeń typową dla kompaktu. Stąd nazwa – Fusion (ang. ‘fuzja’). Z uwagi na połączenie cech samochodów z różnych segmentów trudno ten model jednoznacznie sklasyfikować. Należy dodać do tego jeszcze większą niż przeciętnie przestrzeń nad głową i nieco zwiększony prześwit. W sumie daje to kompozycję minivana, crossovera, kompaktu i samochodu segmentu B.

  • Ford Fusion to auto osobowe, które może sklasyfikować jako miejski minivan. Europejski Fusion produkowany był w okresie między 2002, a 2012 rokiem. Na zdjęciu Fusion po face liftingu
  • Ford Fusion w 2005 roku przeszedł face lifting. Modernizacji zostały poddane między innymi: zderzak z przodu i z tyłu, atrapa chłodnicy oraz deska rozdzielcza auta
  • Ford Fusion posiada 4 metry długości, a rozstaw osi liczy 2,50 metra. Auto posiada napęd przedni i na swój pokład zabierze maksymalnie 5 osób
  • Wnętrze Forda Fusion po face liftingu z 2005 roku
  • Ford Fusion Sport produkowany w USA. Na zdjęciu widzimy drugą generację auta (Fusion II zadebiutował w 2012 roku) po face liftingu przeprowadzonym w 2017 roku
  • Ford Fusion Sport II FL to czterodrzwiowy sedan segmentu D. Auto to posiada napęd na przednią oś lub napęd na obydwie osie. Ford Fusion II występował również w wersji hybrydowej
[1/6] Ford Fusion to auto osobowe, które może sklasyfikować jako miejski minivan. Europejski Fusion produkowany był w okresie między 2002, a 2012 rokiem. Na zdjęciu Fusion po face liftinguŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/ford/fusion/68854/pictures/169497/) użytkownika Владимир С.

Fusion został zaprojektowany zgodnie z kanonem stylistycznym New Edge. Kształt przednich świateł przypominał ten znany z produkowanych w podobnym okresie Fiesty, Focusa i Mondeo. By nadać terenowy charakter, nowy model Forda wyposażono w mocno odznaczające się nadkola oraz wiele elementów ochronnych z czarnego tworzywa sztucznego.

Wnętrze Fusiona nie jest zaprojektowane z polotem. Trudno doszukiwać się w nim elegancji czy chociaż ciekawej stylistyki. Właściwie to nie widać w nim nawet grama ciekawego pomysłu na zagospodarowanie wnętrza. Wszystko jest proste aż do bólu, ale dzięki temu dosyć przejrzyste. Oczywiście tego typu rozwiązania również znajdują amatorów.

Gama silników dostępnych w modelu Fusion nie jest tak uniwersalna, jak mógłby na to wskazywać wielosegmentowy rodowód tego samochodu. Dostępne są jedynie dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 l i 1,6 l oraz dwie jednostki wysokoprężne TDCi tych samych rozmiarów. W Fusionie montowano jedynie jedną skrzynię ręczną: przekładnię 5-biegową. Oprócz niej do dyspozycji były jeszcze dwa automaty: 4- i 5- biegowy.

Fusion dostępny jest z napędem zarówno na przednią oś, jak i obie osie.

W 2005 roku Fusion przeszedł nieduży lifting. Delikatnie zmieniono detale świateł przednich i tylnych. Poprawkom zostały poddane również lusterka boczne, atrapy zderzaków, a do palety dostępnych kolorów dodano kilka nowości. Wewnątrz użyto przyjemniejszych w dotyku materiałów. Deska rozdzielcza przypominała teraz bardziej tę znaną z Focusa drugiej generacji.

Ford Fusion może być wyposażony między innymi w składane elektrycznie, podgrzewane lusterka, automatyczne wycieraczki, komputer pokładowy, złącze do odtwarzacza MP3, klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz ESP.

Sprzedaż Forda Fusion jest zgodnie z oświadczeniami producenta bardzo zadowalająca. Mimo małego wyboru jednostek jest to model chętnie kupowany, ponieważ doskonale sprawdza się w miejskiej dżungli. Nieduże rozmiary w połączeniu ze sporą dostępną przestrzenią oraz zwiększonym prześwitem sprawiają, że Fusion idealnie spisuje się jako miejskie, rodzinne auto.

Decydując się na zakup tego nietypowego Forda, warto zwrócić uwagę na stan nadwozia. Niestety, producent nie zapewnił wystarczającej jakości powłoce antykorozyjnej i nawet stosunkowo niedawno produkowane egzemplarze mogą borykać się z problemami blacharskimi. Kłopotliwy może być też wybór silnika. Motory spalinowe dostępne w tym samochodzie są niestety za małe i nie zapewniają odpowiedniej dynamiki. Co gorsza, z małymi rozmiarami nie idzie w parze dobre spalanie. Praca tych silników, szczególnie przy wyższych prędkościach, jest zdecydowanie za głośna. Pozostają jeszcze jednostki wysokoprężne, ale są one droższe w zakupie i ulegają awariom. Trudno więc jednoznacznie wskazać najlepszą jednostkę. Jeśli komuś nie przeszkadza wysokie spalanie, prawdopodobnie najlepszym wyborem jest benzynowe 1,6.