WAŻNE
TERAZ

Święczkowski złamał prawo? Jest wniosek ministra sprawiedliwości

Europa nie chce części ze Wschodu. Branża apeluje

Europejscy dostawcy komponentów dla motoryzacji domagają się specjalnych regulacji. Wszystko po to, by chronić branżę, której grozi poważny kryzys.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Decydenci polityczni powinni stymulować popyt na pojazdy produkowane w Europie i ustalić minimalne wymagania dotyczące zawartości części produkowanych w Europie - apeluje organizacja CLEPA, będącą Europejskim Stowarzyszeniem Dostawców Motoryzacyjnych.

Podczas niedawnych targów IAA w Monachium podobne zdanie wyraził prezes Valeo, Christophe Perillat, który stwierdził, że Europa potrzebuje specjalnych przepisów, by uniknąć erozji swojej bazy przemysłowej zagrożonej przez chińską konkurencję i rozwój elektromobilności

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

To właśnie auta elektryczne są solą w oku wielu dostawców. Modele spalinowe produkowane w Europie składają się w nawet 90 proc. z lokalnych komponentów, a w przypadku elektryków jest to 35-45 proc. Problem stanowią przede wszystkim akumulatory, które prawie zawsze pochodzą spoza kontynentu.

Dążenie do wprowadzenia przepisów dotyczących lokalnych składników odzwierciedla narastający niepokój w europejskim łańcuchu dostaw, dodatkowo podsycany słabnącym popytem na europejskie auta i tym samym słabszym zapotrzebowaniem na komponenty.

CLEPA w swoim oświadczeniu przestrzega, że "bez pilnych działań UE, Europa może stracić nawet 350 tys. miejsc pracy". Niestety już się to dzieje, czego przykład stanowią chociażby niedawne zwolnienia zapowiadane przez Boscha.

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Jednogłośnie za ułatwieniem rejestracji auta. Bez wychodzenia z domu
Jednogłośnie za ułatwieniem rejestracji auta. Bez wychodzenia z domu
Nieznana funkcja pasów bezpieczeństwa. Lepiej, by się nie przydała
Nieznana funkcja pasów bezpieczeństwa. Lepiej, by się nie przydała
Ostatni Ford Focus ST wyjechał z fabryki. To koniec pewnej epoki
Ostatni Ford Focus ST wyjechał z fabryki. To koniec pewnej epoki
Test: Audi RS 3 - pocisk autostradowy
Test: Audi RS 3 - pocisk autostradowy
Będą spisywali auta na granicy. Rząd szykuje nowe prawo
Będą spisywali auta na granicy. Rząd szykuje nowe prawo
Dla wielu kultowe auto. Niebawem zniknie z rynku
Dla wielu kultowe auto. Niebawem zniknie z rynku
Oto najwyższy most drogowy świata. Powstał w Chinach
Oto najwyższy most drogowy świata. Powstał w Chinach
MG tnie ofertę, bo HS emituje (dużo) za dużo dwutlenku węgla
MG tnie ofertę, bo HS emituje (dużo) za dużo dwutlenku węgla
Nowa Toyota C-HR+, Urban Cruiser i bZ4X w Katowicach [wideo]
Nowa Toyota C-HR+, Urban Cruiser i bZ4X w Katowicach [wideo]
Idzie zmiana w punktach karnych. Ustawa po pierwszym czytaniu
Idzie zmiana w punktach karnych. Ustawa po pierwszym czytaniu
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie