Aurus Senat to dopiero początek. Od limuzyny Putina do rywala Rolls-Royce'a

Początkiem maja Władimir Putin po raz pierwszy pokazał się w nowej limuzynie rosyjskiej produkcji. Dziś wiadomo, że samochód ten trafi do seryjnej produkcji, a producent obiecuje również nowe modele. Rosyjska firma chce konkurować z największymi.

Posiadanie rodzimej limuzyny reprezentacyjnej było dla rosyjskich władz punktem honoruPosiadanie rodzimej limuzyny reprezentacyjnej było dla rosyjskich władz punktem honoru
Źródło zdjęć: © East News/SPUTNIK Russia
Tomasz Budzik

Aurus to nowa marka, która przebojem chce wedrzeć się do grona producentów samochodów dla najbogatszych i najbardziej wymagających klientów. Pierwszym z nich był prezydent Rosji, który teraz - w pewnym sensie - stał się twarzą Aurusa. Nowa limuzyna Putina nie ma się czego wstydzić przy "Bestii" prezydenta USA. Niewiele wiadomo na temat użytych w nim środków bezpieczeństwa. Do ogólnej informacji podano, że pod maską pracuje opracowany przy wsparciu inżynierów Porsche silnik o pojemności 4,4 l, mocy 592 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 881 Nm. W przekazywaniu mocy do kół pośredniczy opracowana w Rosji, automatyczna przekładnia o 9 biegach.

Ambicje rosyjskiego producenta są ogromne. W segmencie, gdzie od lat dominuje Rolls-Royce czy Bentley, nie będzie mu łatwo. Aurus od razu chce jednak wskoczyć na falę obecnych trendów i oprócz limuzyny zaproponować SUV-a. Testy tego samochodu mają rozpocząć się w 2019 r. Wiadomo również, że Rosjanie pracują nad autorską jednostką napędową. Ma być to silnik V12 o pojemności 6,6 l.

Jeśli Aurus myśli o zdobyciu serc klientów, musi zaproponować luksusowe wnętrze. Na zdjęciach wygląda ono dobrze. Jakie jest, przekonamy się w marcu
Jeśli Aurus myśli o zdobyciu serc klientów, musi zaproponować luksusowe wnętrze. Na zdjęciach wygląda ono dobrze. Jakie jest, przekonamy się w marcu © East News/SPUTNIK Russia

Głównym udziałowcem firmy jest NAMI, czyli rosyjski instytut zajmujący się badaniami nad rozwojem przemysłu samochodowego i silników. Rosjanie planują uruchomienie sprzedaży samochodów poza Azją. Aurus ma trafić także na wybrane rynki Ameryki, Afryki i Europy. Na razie Rosjanie są gotowi na produkcję 150 pojazdów rocznie. Kiedy jednak ukończona zostanie budowa nowej fabryki, możliwości produkcyjne wzrosną do 5 tys. samochodów rocznie. W razie zapotrzebowania firma ma być zdolna do wyprodukowania w ciągu roku 10 tys. sztuk.

Na razie firma zacznie od zamówień rządowych. Rosyjski minister handlu zapowiedział już, że członkowie rządu będą mogli wymieniać swoje dotychczasowe limuzyny na Senaty w miarę produkcji aut. Senat otrzymał już homologację uprawniającą do sprzedaży na Starym Kontynencie, a firma Aurus zapowiedziała swoją obecność podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.

Źródło: Automotive News Europe

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony