Aurus Senat to dopiero początek. Od limuzyny Putina do rywala Rolls-Royce'a

Aurus Senat to dopiero początek. Od limuzyny Putina do rywala Rolls-Royce'a

Posiadanie rodzimej limuzyny reprezentacyjnej było dla rosyjskich władz punktem honoru
Posiadanie rodzimej limuzyny reprezentacyjnej było dla rosyjskich władz punktem honoru
Źródło zdjęć: © East News/SPUTNIK Russia
Tomasz Budzik
02.09.2018 09:57, aktualizacja: 14.10.2022 14:54

Początkiem maja Władimir Putin po raz pierwszy pokazał się w nowej limuzynie rosyjskiej produkcji. Dziś wiadomo, że samochód ten trafi do seryjnej produkcji, a producent obiecuje również nowe modele. Rosyjska firma chce konkurować z największymi.

Aurus to nowa marka, która przebojem chce wedrzeć się do grona producentów samochodów dla najbogatszych i najbardziej wymagających klientów. Pierwszym z nich był prezydent Rosji, który teraz - w pewnym sensie - stał się twarzą Aurusa. Nowa limuzyna Putina nie ma się czego wstydzić przy "Bestii" prezydenta USA. Niewiele wiadomo na temat użytych w nim środków bezpieczeństwa. Do ogólnej informacji podano, że pod maską pracuje opracowany przy wsparciu inżynierów Porsche silnik o pojemności 4,4 l, mocy 592 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 881 Nm. W przekazywaniu mocy do kół pośredniczy opracowana w Rosji, automatyczna przekładnia o 9 biegach.

Ambicje rosyjskiego producenta są ogromne. W segmencie, gdzie od lat dominuje Rolls-Royce czy Bentley, nie będzie mu łatwo. Aurus od razu chce jednak wskoczyć na falę obecnych trendów i oprócz limuzyny zaproponować SUV-a. Testy tego samochodu mają rozpocząć się w 2019 r. Wiadomo również, że Rosjanie pracują nad autorską jednostką napędową. Ma być to silnik V12 o pojemności 6,6 l.

Jeśli Aurus myśli o zdobyciu serc klientów, musi zaproponować luksusowe wnętrze. Na zdjęciach wygląda ono dobrze. Jakie jest, przekonamy się w marcu
Jeśli Aurus myśli o zdobyciu serc klientów, musi zaproponować luksusowe wnętrze. Na zdjęciach wygląda ono dobrze. Jakie jest, przekonamy się w marcu© East News/SPUTNIK Russia

Głównym udziałowcem firmy jest NAMI, czyli rosyjski instytut zajmujący się badaniami nad rozwojem przemysłu samochodowego i silników. Rosjanie planują uruchomienie sprzedaży samochodów poza Azją. Aurus ma trafić także na wybrane rynki Ameryki, Afryki i Europy. Na razie Rosjanie są gotowi na produkcję 150 pojazdów rocznie. Kiedy jednak ukończona zostanie budowa nowej fabryki, możliwości produkcyjne wzrosną do 5 tys. samochodów rocznie. W razie zapotrzebowania firma ma być zdolna do wyprodukowania w ciągu roku 10 tys. sztuk.

Na razie firma zacznie od zamówień rządowych. Rosyjski minister handlu zapowiedział już, że członkowie rządu będą mogli wymieniać swoje dotychczasowe limuzyny na Senaty w miarę produkcji aut. Senat otrzymał już homologację uprawniającą do sprzedaży na Starym Kontynencie, a firma Aurus zapowiedziała swoją obecność podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.

Źródło: Automotive News Europe

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)