Audi TT RS Iconic Edition. Tak Niemcy świętują 25-lecie modelu

Od debiutu pierwszej generacji Audi TT minęło już ćwierć wieku. Trudno o lepszą okazję do stworzenia edycji specjalnej. Wersja Iconic Edition doczeka się tylko 100 egzemplarzy. Wszystkie będą piekielnie drogie.

Audi TT RS Iconic Edition ze swoim "dziadkiem"Audi TT RS Iconic Edition ze swoim "dziadkiem"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

W dobie elektryfikacji i mody na SUV-y, Audi TT zeszło na drugi plan. Do tego stopnia, że wielu klientów niemal zapomniało o jego istnieniu. Producent postanowił jednak przypomnieć o swoim coupe. I to w wielkim stylu.

Wersja Iconic Edition jest jedną z ostatnich (jeśli nie ostatnią) edycją specjalną opartą na tym modelu i żywym dowodem, że TT wciąż może budzić sporo emocji. Styliści zadbali o to, by każdy ze 100 egzemplarzy wyróżniał się z tłumu, a i mocy z pewnością nie zabraknie.

Edycję specjalną poznacie przede wszystkim po lakierze Nardo Grey i uzupełniających go wstawkach z błyszczącej czerni. W ten sam sposób wykończono również 20-calowe, siedmioramienne felgi, które wzorem nawiązują nieco do pierwszej odsłony TT.

Audi TT
Audi TT © Materiały prasowe

Standardem jest też pełne oświetlenie LED czy pakiet poprawiający aerodynamikę. W jego skład wchodzi przedni splitter, dodatkowe wloty powietrza czy pokaźny spojler z włókna węglowego. W kabinie z kolei znajdziemy dwukolorowe fotele pokryte pikowaną Alkantarą. Rzecz jasna nie brakuje też oznaczeń edycji specjalnej.

Nie przewidziano za to żadnych poprawek mechanicznych, co jednak nie martwi, gdyż pod maską drzemie naprawdę zacny napęd. To 2,5-litrowa pięciocylindrówka generująca 400 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest realizowany poprzez siedmiobiegową skrzynię automatyczną i system Quattro.

Osiągi nie rozczarowują. Sprint do setki trwa tylko 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Niestety, nie jest to tania zabawa. Cena w Niemczech wynosi 113 050 euro, czyli o ponad 40 tys. euro więcej niż w przypadku standardowego TT RS.

  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition ze swoim "dziadkiem"
[1/33] Audi TT RS Iconic Edition Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony