Audi TT RS Iconic Edition. Tak Niemcy świętują 25-lecie modelu

Od debiutu pierwszej generacji Audi TT minęło już ćwierć wieku. Trudno o lepszą okazję do stworzenia edycji specjalnej. Wersja Iconic Edition doczeka się tylko 100 egzemplarzy. Wszystkie będą piekielnie drogie.

Audi TT RS Iconic Edition ze swoim "dziadkiem"Audi TT RS Iconic Edition ze swoim "dziadkiem"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

W dobie elektryfikacji i mody na SUV-y, Audi TT zeszło na drugi plan. Do tego stopnia, że wielu klientów niemal zapomniało o jego istnieniu. Producent postanowił jednak przypomnieć o swoim coupe. I to w wielkim stylu.

Wersja Iconic Edition jest jedną z ostatnich (jeśli nie ostatnią) edycją specjalną opartą na tym modelu i żywym dowodem, że TT wciąż może budzić sporo emocji. Styliści zadbali o to, by każdy ze 100 egzemplarzy wyróżniał się z tłumu, a i mocy z pewnością nie zabraknie.

Edycję specjalną poznacie przede wszystkim po lakierze Nardo Grey i uzupełniających go wstawkach z błyszczącej czerni. W ten sam sposób wykończono również 20-calowe, siedmioramienne felgi, które wzorem nawiązują nieco do pierwszej odsłony TT.

Audi TT
Audi TT © Materiały prasowe

Standardem jest też pełne oświetlenie LED czy pakiet poprawiający aerodynamikę. W jego skład wchodzi przedni splitter, dodatkowe wloty powietrza czy pokaźny spojler z włókna węglowego. W kabinie z kolei znajdziemy dwukolorowe fotele pokryte pikowaną Alkantarą. Rzecz jasna nie brakuje też oznaczeń edycji specjalnej.

Nie przewidziano za to żadnych poprawek mechanicznych, co jednak nie martwi, gdyż pod maską drzemie naprawdę zacny napęd. To 2,5-litrowa pięciocylindrówka generująca 400 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest realizowany poprzez siedmiobiegową skrzynię automatyczną i system Quattro.

Osiągi nie rozczarowują. Sprint do setki trwa tylko 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Niestety, nie jest to tania zabawa. Cena w Niemczech wynosi 113 050 euro, czyli o ponad 40 tys. euro więcej niż w przypadku standardowego TT RS.

  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition
  • Audi TT RS Iconic Edition ze swoim "dziadkiem"
[1/33] Audi TT RS Iconic Edition Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯