Audi R10 - czy superhybryda z dieslem ma sens?

W 2006 roku do oferty Audi dołączył model R8, który był jednym z kamieni milowych producenta z Ingolstadt oznaczającym podjęcie walki z Porsche 911 czy Ferrari F430. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia, a doskonale wie o tym Audi, które z roku na rok poszerza gamę oferowanych aut.

Audi R8 GTAudi R8 GT
Bartosz Pokrzywiński

W 2006 roku do oferty Audi dołączył model R8, który był jednym z kamieni milowych producenta z Ingolstadt oznaczającym podjęcie walki z Porsche 911 czy Ferrari F430. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia, a doskonale wie o tym Audi, które z roku na rok poszerza gamę oferowanych aut.

Niemożliwe żeby Audi było aż tak rządne krwi, by rzucić się na McLarena z nowym P1, Porsche 918 Spyder czy następcę Ferrari Enzo. Czyżby? Jeśli przyjrzymy się poczynaniom marki z Ingolstadt w ciągu ostatnich pięciu lat, łatwo zauważyć, że Audi atakuje dosłownie każdego gracza na rynku motoryzacyjnym.

Audi R18 e-Tron Hybrid Quattro
Audi R18 e-Tron Hybrid Quattro

A1 zajęło się Mini, TT RS boleśnie postrzeliło Nissana 370Z czy Porsche Cayman, A5 Sportback i A7 podcinają gałąź, na której siedzi CLS, a R8 jest świetną alternatywą dla supersamochodów z silnikami V8. Odważnie. W sieci pojawił się informacje o tym, że inżynierowie z Ingolstadt nadal są nienasyceni.

Wolfgang Durheimer stwierdził w jednym z wywiadów, że w ofercie Audi jest miejsce na auto plasujące się powyżej R8 i gdyby było ono hybrydą z jednostką wysokoprężną, na pewno sprzedawałoby się jak świeże bułeczki.

Audi V12 TDI
Audi V12 TDI

Audi ma ogromne doświadczenie w budowie turbodiesli, o czym świadczą sukcesy R18 e-tron w wyścigach Le Mans, a tego typu wypowiedź może oznaczać, że niemiecki producent rozważa wprowadzenie na rynek takiego modelu. Audi R10, bo tak miałoby zostać nazwane, musiałoby produkować 700 KM i przynajmniej 1000 Nm momentu obrotowego, by auto przyspieszało od 0 do 100 km/h w 3 sekundy oraz rozpędzało się do prędkości powyżej 320 km/h.

Cóż za ironia, przecież Audi ma w ofercie 6-litrowego turbodiesla V12. Wystarczyłoby zwiększyć jego moc z 500 do 650-700 KM, dołożyć do tego silnik elektryczny... tylko czy naprawdę ktoś zdecydowałby się na zakup hiperauta z dieslem pod maską?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.