2013 Porsche Cayman zmierza do Los Angeles

W marcu tego roku na targach w Genewie Porsche zaprezentowało światu nowego Boxstera. Już za samą stylistykę auto zebrało mnóstwo pozytywnych recenzji. Pod koniec listopada na targach w Los Angeles producent z Zuffenhausen ma pokazać Caymana.

(wizualizacja: WildSpeed)(wizualizacja: WildSpeed)
Bartosz Pokrzywiński

W marcu tego roku na targach w Genewie Porsche zaprezentowało światu nowego Boxstera. Już za samą stylistykę auto zebrało mnóstwo pozytywnych recenzji. Pod koniec listopada na targach w Los Angeles producent z Zuffenhausen ma pokazać Caymana.

Przez bardzo długi okres mówiło się, że Porsche Boxster jest autem dla tych, których nie stać na 911. Z drugiej strony Cayman, brat bliźniak Boxstera, różniący się od niego typem nadwozia, często był całkowicie pomijany. Był najbardziej samotnym dzieckiem w obecnej ofercie Porsche.

Teraz może się to zmienić - i to znacząco. Nowy Boxster wygląda tak dobrze, że już samą stylistyką przełamuje wszelkie stereotypy. W przypadku poprzedniej generacji obu aut Cayman był bardzo blisko spokrewniony z tym dwumiejscowym roadsterem i najprawdopodobniej teraz będzie podobnie.

(wizualizacja: WildSpeed)
(wizualizacja: WildSpeed)

Oba auta będą wyposażone w te same części mechaniczne i wszystko wskazuje na to, że w zakresie stylistyki jedyną różnicą będzie dach. Jeśli tak się stanie i wizualizacje przygotowane przez WildSpeed okażą się prawdziwe, samo 911 może czuć się zagrożone.

Nowy Cayman ma być napędzany 265-konną jednostką o pojemności 2,7 l lub 315-konnym motorem 3,4 l. Oczywiście oba silnika to centralnie umieszczone boksery, co zagwarantuje optymalny rozkład mas i w topowej wersji Cayman S z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK zapewni sprint od 0 do 100 km/h w około 4,7 s.

Aż strach pomyśleć, co nowy Cayman R mógłby robić na torze wyścigowym z podstawowym 911 Carrera napędzanym 350-konnym silnikiem. Auto ma zostać zaprezentowane 28 listopada w Los Angeles. Czekamy z niecierpliwością.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić