Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7 jest pierwszym samochodem klasy SUV (Sport Utility Vehicle) niemieckiego producenta. Tym modelem Audi wypełniło swego rodzaju lukę w ofercie. Producent oferował samochody różnych segmentów: od małych, kompaktowych, przez luksusowe limuzyny, aż po auta sportowe, ale brakowało czegoś dla fanów samochodów terenowych. Terenowych w przenośni, ponieważ atrybuty Q7 jako samochodu terenowego kończą się na znakomitym stałym napędzie na cztery koła oraz dużym prześwicie.

  • Audi Q7 TFSI quattro. Najmocniejszym silnikiem na benzynę w Q7 jest jednostka V6 3.0 TFSI, generująca moc 333 KM
  • Na zdjęciu widzimy Audi SQ7 TDI. Jest to najpotężniejsze auto wśród wszystkich SUV-ów. SQ7 pod maską skrywa przepotężnego diesla V8 4.0 TDI, generującego 435 KM
  • Audi SQ7 TDI z potężnym silnikiem wysokoprężnym pojawił się w 2016 roku
  • Audi Q7 TDI quattro S line. S line to nadprogramowy pakiet wyposażeniowy Q7. Między innymi odznaczał się on sportowymi siedzeniami obłożonymi skórą Verano, 20-calowymi kołami, sztywniejszym zawieszeniem, czy aluminiowymi listwami dekoracyjnymi
  • Audi Q7 TDI quattro profil auta. Q7 mierzył 5,05 metra i mógł ze sobą zabrać do siedmiu osób
  • Audi Q7 TFSI quattro S line widok z boku
  • Audi Q7 panel centralny
[1/7] Audi Q7 TFSI quattro. Najmocniejszym silnikiem na benzynę w Q7 jest jednostka V6 3.0 TFSI, generująca moc 333 KMŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/audi/q7/25583/pictures/f07yeh/) użytkownika SRT

Nie jest to jednak jego wada, ponieważ model Q7 nie jest adresowany do amatorów jazdy off-roadowej. Natomiast jako SUV spisuje się rewelacyjnie - i nie chodzi tylko o pokazywanie statusu właściciela, lecz także o wiele praktycznych zalet, które potencjalni klienci z pewnością docenią.

Audi Q7 powstało na tej samej płycie podłogowej co Volkswagen Touareg i Porsche Cayenne. Rozmiary samochodu są imponujące. Długość wynosi 5086 mm, szerokość - 1983 mm, a wysokość 1737 mm. Pod tym względem największe Audi przoduje w swojej klasie. Mogłoby się wydawać, że przemieszczanie się tym samochodem w warunkach miejskich jest torturą. Jego wymiary tego nie ułatwiają. Na szczęście Audi zaopatrzyło model Q7 w szereg ułatwiających jazdę wynalazków. Są to między innymi czujniki w zderzakach informujące kierowcę o zbliżających się pojazdach. System ten ostrzega prowadzącego, gdy ten włączy kierunkowskaz, chcąc rozpocząć wyprzedzanie w niewłaściwym momencie. Na parkingu przydają się optyczne i dźwiękowe czujniki parkowania. Dodatkowo dzięki kamerze umieszczonej z tyłu kierowca widzi, co i jak blisko znajduje się za autem.

Ponieważ Audi nie przewiduje użytkowania Q7 w trudnym terenie, nie wyposażyło go w skrzynię redukcyjną ani w blokady przedniego czy tylnego dyferencjału. Blokady te zastępuje funkcja systemu ESP dostosowanego do jazdy po nieutwardzonych drogach. W razie utraty przyczepności jednego z kół system odpowiednio je przyhamowuje, aby więcej siły napędowej powędrowało do koła mającego lepszą przyczepność. ESP asekuruje również podczas zjazdu i wjazdu na wzniesienie. Jedynym aktywnym dyferencjałem jest mechanizm różnicowy Torsen umieszczony między osiami. Rozdziela on moment obrotowy między osie w proporcjach 40% na przód i 60% na tył, a w razie potrzeby przenosi więcej siły napędowej tam, gdzie będzie to korzystniejsze.

W terenie bardziej wymagającym niż równy asfalt przyda się na pewno pneumatyczne zawieszenie Audi Q7, które w najniższym położeniu skutkuje prześwitem 165 mm, a gdy zajdzie taka potrzeba, uniesie auto do 240 mm nad ziemią, zwiększając jednocześnie kąty natarcia, zejścia i rampowy. Razem z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 500 mm właściwości terenowe samochodu dają możliwości, które w 90% przypadków i tak nie zostaną nigdy wykorzystane.

Przez cały okres produkcji Q7 (od 2005 roku) montowane były różne silniki. Pierwsze jednostki benzynowe to V8 4,2 o mocy 350 KM i mniejsza o pojemności 3,6 l i mocy 280 KM. Silniki te w 2009 roku zostały zastąpione przez trzylitrowe, turbodoładowane jednostki TFSI o mocy 272 i 333 KM.

Najmniejsze silniki wysokoprężne miały pojemność 3,0 l i rozwijały moc 233 lub 240 KM. Ten słabszy zniknął z oferty, a pojawił się 3,0 TDI o mocy 204 i 245 KM. Jednostki 4,2 TDI miały 326 lub 340 KM, a w późniejszym okresie, tzn. w roku 2009, ta słabsza zniknęła z oferty. Od roku 2008 produkowana jest topowa wersja V12 TDI o pojemności 6,0 l i mocy 500 KM. Egzemplarze z tym silnikiem różnią się również z zewnątrz. Zastosowane felgi mają 20 cali, a nadkola są szerzej wykrojone. Zmienił się kształt tylnych drzwi i zderzaków.

Audi Q7 niezależnie od wersji silnikowej ma automatyczną skrzynię biegów Tiptronic.

Atutem modelu Q7 jest obszerne, 5-miejscowe wnętrze. Za dopłatą auto można doposażyć w dwa siedzenia, które dostosowane są do osób o niewielkim wzroście. W opcji jest również wariant dwóch foteli zamiast tylnej kanapy. Pojemność bagażnika wynosząca 775 l, którą można powiększyć do 2035 l, spora ładowność oraz szeroki otwór bagażnika (1,22 m) zapewniają korzystne warunki przewozowe.

Hybrydowy SUV bez kompromisów. Audi Q7 TFSI e zmienia zasady gry
Zapisz na później