Audi Q7 zmodyfikowane przez ABT. Poprawiono nie tylko napęd

SUV marki premium z mocnym dieslem pod maską nadal jest marzeniem wielu Europejczyków. Silniki wysokoprężne - przynajmniej w tym segmencie - nie wyginą szybko. Tym bardziej, że drzemie w nich naprawdę spory potencjał do modyfikacji. Udowadnia to niemiecka firma ABT.

Jak przystało na ABT, modyfikacje są dość zachowawcze.Jak przystało na ABT, modyfikacje są dość zachowawcze.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Specjaliści od tuningu Volkswagenów i Audi wzięli na warsztat najnowszą odsłonę modelu Q7, napędzaną trzylitrowym dieslem. Zwiększyli jego moc oraz popracowali nieco nad wyglądem, czyniąc niemieckiego SUV-a jeszcze atrakcyjniejszą propozycją. Typowo dla ABT, nie są to spektakularne, daleko idące modyfikacje. Wystarczają jednak, by wyróżnić się pośród standardowych Q7.

Tym, co od razu rzuca się w oczy, jest bez wątpienia pakiet aerodynamiczny. W jego skład wchodzą przeprojektowane zderzaki i nakładki progowe. Chętni na więcej mogą wybrać też opcjonalne, poszerzone nadkola, atrapę chłodnicy z włókna węglowego i delikatne skrzydło tylnej klapy. Zwieńczenie dzieła stanowią natomiast 22-calowe felgi oferowane w trzech różnych wzorach do wyboru.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Włókno węglowe znajdziemy również w kabinie, choć niemiecki tuner nie pochwalił się fotografiami wnętrza. Carbon zagościł podobno nie tylko na kokpicie, ale i na osłonach foteli, kierownicy i gałce zmiany biegów. Standardowe zmiany czyniące wnętrze bardziej sportowym. Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać.

Trzylitrowy diesel drzemiący pod maską Q7 50 TDI standardowo generuje 286 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Specjalistom z ABT udało się zwiększyć te wartości do 330 KM i 650 Nm. Rozsądny przyrost jest wynikiem chiptuningu. Podobne pakiety można zastosować także w innych wersjach silnikowych, wliczając w to benzynowe TFSI, mogące wygenerować nawet 410 KM.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Škoda Fabia 130 Sport debiutuje jako najszybszy hatchback w historii marki
Škoda Fabia 130 Sport debiutuje jako najszybszy hatchback w historii marki
Nie będzie strefy czystego transportu. Miasto ominęło nakaz
Nie będzie strefy czystego transportu. Miasto ominęło nakaz
Kupisz auto po pijanym kierowcy. Wystarczy klik
Kupisz auto po pijanym kierowcy. Wystarczy klik
Kompaktowe kombi mają się dobrze. Nowa Kia doczeka się takiego nadwozia
Kompaktowe kombi mają się dobrze. Nowa Kia doczeka się takiego nadwozia
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. Wiemy komu zabrano to auto
Najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. Wiemy komu zabrano to auto
U nas jeździsz legalnie, a za granicą mandat. Kierowcy są zaskoczeni
U nas jeździsz legalnie, a za granicą mandat. Kierowcy są zaskoczeni
Dwie nowości od Jaecoo i Omody debiutują w Polsce. Mają podgryzać rynkowe bestsellery
Dwie nowości od Jaecoo i Omody debiutują w Polsce. Mają podgryzać rynkowe bestsellery
Chińczycy nie odpuszczają na polskim rynku. Oto ceny Chery Tiggo 4 i Tiggo 9
Chińczycy nie odpuszczają na polskim rynku. Oto ceny Chery Tiggo 4 i Tiggo 9
Policjant poświęcił radiowóz. Tylko tak mógł zatrzymać 20-latka
Policjant poświęcił radiowóz. Tylko tak mógł zatrzymać 20-latka
Pierwsza jazda: Audi Q3 - przykład idzie z dołu
Pierwsza jazda: Audi Q3 - przykład idzie z dołu