Audi "ma ogromny potencjał". Szef koncernu zdradza, dlaczego go nie wykorzystuje

Audi Q6 e-tron testowane w zimowych warunkach
Audi Q6 e-tron testowane w zimowych warunkach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Audi
Kamil Niewiński

23.06.2023 16:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dyrektor generalny koncernu Volkswagena Oliver Blume przyznaje, że widzi w marce Audi ogromny potencjał, który na ten moment nie został odpowiednio wykorzystany. Niemiec mówi również o tym, co trzeba zrobić, by ten stan rzeczy uległ zmianie.

Audi ma pod kątem statystyk całkiem dobry start 2023 roku. Od stycznia do maja marka z Ingolstadt sprzedała w całej Unii Europejskiej ponad 237 tysięcy samochodów, co względem analogicznego okresu w poprzednim roku jest wynikiem lepszym o niemal 25 proc. Dodatkowo producent może pochwalić się łącznym udziałem w europejskim rynku na poziomie 5,4 proc., przegrywając tylko z Volkswagenem, Toyotą, Peugeotem, Renault i Skodą. 

Nie oznacza to jednak, że w każdym miejscu kondycja Audi wygląda dobrze. Dla przykładu w pierwszym kwartale 2023 roku Audi sprzedało o 13 proc. mniej aut w Chinach, a wewnętrzne problemy w Cariadzie, spółce VAG odpowiedzialnej za tworzenie oprogramowania do aut marek całego koncernu, bezpośrednio wpłynęły między innymi na opóźnienie premiery Audi Q6 e-tron.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Bardzo zaskakującą tezę w tym temacie wygłosił cytowany przez portal ANEurope dyrektor generalny Volkswagen Auto Group, Oliver Blume. Jego zdaniem Audi pozostaje w tym momencie w tyle nie tylko względem konkurencji, chociaż to również jest dość niepokojące, ale również względem własnych możliwości.

Audi ma ogromny potencjał. Nie broniliśmy odpowiednio pionierstwa marki w dziedzinie postępu względem konkurencji. Napotkaliśmy również na poważne problemy z oprogramowaniem, które opóźniły nasze plany wydawnicze ekscytujących produktów elektrycznych. Pozycja grupy jest obecnie w dużym stopniu zależna od Chin, a gama pojazdów elektrycznych BEV [od Audi] nie jest konkurencyjna na tym rynku.

Oliver Blumedyrektor generalny Grupy Volkswagena

Jaki jest więc pomysł na "ocalenie" Audi, a przynajmniej jego powrót na tron innowacyjności? Blume przyznaje, że w planach jest wprowadzenie szybszego cyklu rozwojowego aut elektrycznych, w szczególności tych skupionych na sportowych osiągach. Nadzieją jest również nowa ekskluzywna platforma PPE, na której pojawi się nie tylko wspominany Q6 e-tron, ale również elektryczne Porsche Macan.