Artega została przejęta i zakończyła produkcję sportowych aut

Niemiecki producent Artega w lipcu ogłosił bankructwo. Wszystkie zasoby spółki właśnie przejęła firma Paragon AG, ta sama, która pozbyła się aktywów przedsiębiorstwa 2 lata temu. Artega ma się przebranżowić i nie będzie już wytwarzała sportowego modelu GT, zwanego niemieckim Lotusem.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Założona w 2006 r. marka Artega miała podnieść prestiż Paragon AG, przedsiębiorstwa wytwarzającego podzespoły samochodowe (od spojlerów, przez elementy wykończenia wnętrza, po wycieraczki). Pierwsze egzemplarze wyprodukowanych przez firmę aut trafiły do klientów w 2008 r.

Obraz

Jedynym modelem w gamie był przypominający Lotusa Evorę model GT, napędzany przez silnik z Volkswagena Passata R36. Jednostka o pojemności 3,6 l i mocy maksymalnej 300 KM była sprzężona z dwusprzegłową skrzynią biegów DSG. Na bazie GT skonstruowano też odmianę targa oraz elektryczną wersję SE, która miała wejść do produkcji w tym roku.

Nadwozie zaprojektował Henrik Fisker, odpowiedzialny m.in. za BMW Z8 i Astona Martina Vantage. W powstanie Artegi byli też zaangażowani Karl Heinz Kalbfell (były szef Alfa Romeo, Maserati i Rolls-Royce’a) oraz związany z Porsche Manfred Gotta.

Kryzys gospodarczy sprawił, że młody producent szybko popadł w kłopoty finansowe. Prezes Artegi i Paragon AG Klaus Dieter Frers zdecydował się sprzedać w 2010 r. sportową markę meksykańskiej firmie Tresalia Capital, która ma m.in. udziały w firmie wytwarzającej popularne piwo Corona.

Pod nowym zarządem sprzedaż GT też nie szła dobrze. Artega w lipcu ogłosiła bankructwo. Hale, sprzęt i sztab zostały przejęte przez Paragon. Przedsiębiorstwo zdecydowało o zaprzestaniu produkcji samochodów. Zasoby Artegi zostaną wykorzystane m.in. do prac nad częściami do pojazdów elektrycznych.

Źródło: AutoblogStockwatch

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu