Artega została przejęta i zakończyła produkcję sportowych aut

Niemiecki producent Artega w lipcu ogłosił bankructwo. Wszystkie zasoby spółki właśnie przejęła firma Paragon AG, ta sama, która pozbyła się aktywów przedsiębiorstwa 2 lata temu. Artega ma się przebranżowić i nie będzie już wytwarzała sportowego modelu GT, zwanego niemieckim Lotusem.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Założona w 2006 r. marka Artega miała podnieść prestiż Paragon AG, przedsiębiorstwa wytwarzającego podzespoły samochodowe (od spojlerów, przez elementy wykończenia wnętrza, po wycieraczki). Pierwsze egzemplarze wyprodukowanych przez firmę aut trafiły do klientów w 2008 r.

Obraz

Jedynym modelem w gamie był przypominający Lotusa Evorę model GT, napędzany przez silnik z Volkswagena Passata R36. Jednostka o pojemności 3,6 l i mocy maksymalnej 300 KM była sprzężona z dwusprzegłową skrzynią biegów DSG. Na bazie GT skonstruowano też odmianę targa oraz elektryczną wersję SE, która miała wejść do produkcji w tym roku.

Nadwozie zaprojektował Henrik Fisker, odpowiedzialny m.in. za BMW Z8 i Astona Martina Vantage. W powstanie Artegi byli też zaangażowani Karl Heinz Kalbfell (były szef Alfa Romeo, Maserati i Rolls-Royce’a) oraz związany z Porsche Manfred Gotta.

Kryzys gospodarczy sprawił, że młody producent szybko popadł w kłopoty finansowe. Prezes Artegi i Paragon AG Klaus Dieter Frers zdecydował się sprzedać w 2010 r. sportową markę meksykańskiej firmie Tresalia Capital, która ma m.in. udziały w firmie wytwarzającej popularne piwo Corona.

Pod nowym zarządem sprzedaż GT też nie szła dobrze. Artega w lipcu ogłosiła bankructwo. Hale, sprzęt i sztab zostały przejęte przez Paragon. Przedsiębiorstwo zdecydowało o zaprzestaniu produkcji samochodów. Zasoby Artegi zostaną wykorzystane m.in. do prac nad częściami do pojazdów elektrycznych.

Źródło: AutoblogStockwatch

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯