Artega SE | Ekologiczne 4,3 do setki

Niezwykle niszowa, niemiecka manufaktura Artega, w której ofercie znajduje się wyłącznie model GT, planuje wprowadzić na rynek odmianę elektryczną. Ekologia w połączeniu z nadwoziem spod ołówka Henrika Fiskera może okazać się celnym strzałem.

Artega SEArtega SE
Rafał Warecki

Niezwykle niszowa, niemiecka manufaktura Artega, w której ofercie znajduje się wyłącznie model GT, planuje wprowadzić na rynek odmianę elektryczną. Ekologia w połączeniu z nadwoziem spod ołówka Henrika Fiskera może okazać się celnym strzałem.

Zaprezentowana podczas targów w Genewie Artega SE (Sport Electric) została wyposażona w dwa silniki elektryczne umieszczone w sposób niezależny przy tylnych kołach, które generują moc 380 KM (80 KM więcej niż GT). Energia pobierana z litowo-jonowych akumulatorów o zasobie energetycznym 37 kWh ma wystarczyć na pokonanie dystansu 300 kilometrów - na podstawie testów zgodnych z europejskim cyklem jazdy NEDC (New European Driving Cycle) - lub 200 kilometrów normalnego, dającego przyjemność z jazdy użytkowania. Ładowanie akumulatorów z wykorzystaniem specjalnej ładowarki ma trwać zaledwie 90 minut.

Artega SE
Artega SE

Ważące 1400 kg auto o rozkładzie mas 57:43 ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 sekundy (o pół sekundy szybciej niż spalinowa odmiana GT z silnikiem V6 3,5 litra), a prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h. Dyrektor generalny Artega Automobil GmbH & Co. Peter Müller spodziewa się produkcji na poziomie 500 egzemplarzy rocznie.

  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
[1/7] Artega SE Źródło zdjęć: |

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟