22 mln "elektryków" od Volkswagena. Ostatnie auto spalinowe w 2040 roku

Salon samochodowy w Genewie był dopiero zapowiedzią Volkswagena w dziedzinie elektromobilności. Auta budowane na platformie MEB mają stać się tak popularne, że koncern planuje osiągnąć wynik 22 mln sprzedanych aut w ciągu najbliższych 10 lat. Ostatnie auto spalinowe zostanie sprzedane w 2040 roku.

Dyrektor Volkswagena Herbert Diess ujawnia: ostatnim rokiem aut spalinowych ma być 2040.Dyrektor Volkswagena Herbert Diess ujawnia: ostatnim rokiem aut spalinowych ma być 2040.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

22 miliony samochodów elektrycznych na drogach do roku 2028

To jeden z ambitnych planów Grupy VW. Pojazdy wszystkich marek należących do niemieckiego giganta mają stanowić ofertę 70 nowych modeli. To o 50 proc. więcej niż planowano wcześniej, co jest w pewnym sensie obrazem trendów w motoryzacji. Auta elektryczne mają być wytwarzane w 18 fabrykach na całym świecie, w tym w Polsce (auta użytkowe). Koncern przeznaczy na to 30 mld euro.

Ponadto, Dyrektor Grupy Volkswagena - Herbert Diess – zadeklarował, że koncern stanie się całkowicie neutralny pod względem CO2 w roku 2050 i to zarówno od strony produkcyjnej, jak i zarządzania. Natomiast rok 2040 będzie ostatnim, kiedy z fabryki Volkswagena wyjedzie auto spalinowe.

Volkswagen nie rzuca słów na wiatr

Potwierdzeniem tego jest choćby ujawniona liczba zamówień na elektryczne Porsche Tycan, którego w wersji produkcyjnej jeszcze nie ma. Nawet nie ma pewności co do tego, jak ostatecznie auto ma wyglądać, a już 2500 osób wpłaciło zaliczki. Inną skalę mamy w Audi. 20 tys. klientów już zamówiło SUV-a e-tron, a dopiero co wszedł na rynek.

Kluczem do osiągnięcia celów jest jednak platforma MEB oraz nowa rodzina Volkswagena ID, a także pochodne modele Škody czy Seata.

Samochody mają być przystępne cenowo, znacznie tańsze od obecnych modeli elektrycznych poszczególnych marek. Ponadto samochody elektryczne będą w przyszłości tanieć, jak wszystko co elektroniczne i elektryczne. Sam proces produkcji takich aut jest mniej pracochłonny, więc niestety szykują się także zwolnienia na etatach w fabrykach.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇