2014 Mazda MX-5 - więcej szczegółów

Zaledwie kilka dni temu w Sieci pojawiły się informacje dotyczące przyszłości silnika Wankla w autach marki Mazda. Według nich istnieje prawdopodobieństwo, że japoński producent zamontuje taką jednostkę pod maską nowej MX-5. Teraz mamy nowsze wieści dotyczące następcy Mazdy MX-5 NC.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Zaledwie kilka dni temu w Sieci pojawiły się informacje dotyczące przyszłości silnika Wankla w autach marki Mazda. Według nich istnieje prawdopodobieństwo, że japoński producent zamontuje taką jednostkę pod maską nowej MX-5. Teraz mamy nowsze wieści dotyczące następcy Mazdy MX-5 NC.

Prezes Mazdy, Pan Takashi Yamanouchi podzielił się ostatnio z dziennikarzami swoimi przemyśleniami na temat jednostek z wirującym tłokiem. Mimo tego, pod maską nowej generacji Mazdy MX-5, którą na rynku zobaczymy najprawdopodobniej w 2013 roku, po raz kolejny znajdzie się 4-cylindrowy silnik.

Nie będzie to jednak jednostka o pojemności 1,6 l, 1,8 l czy 2,0 l, a motor po downsizingu, który jak widać dosięgnął także Mazdę. Japoński producent zamierza podobno zastosować silnik o pojemności 1,3 l, wspomagany turbosprężarką. Nie chodzi o zwykły nudny motor wyjęty z miejskiego pudełka i wzmocniony wielką turbosprężarką, a jednostkę wykonaną w technologii SkyActive.

Mazda opowiadała o SkyActive już w zeszłym roku zapowiadając budowę jednostek napędowych charakteryzujących się współczynnikiem sprężania wynoszącym 14,0:1, dzięki czemu byłby to najwyższy współczynnik na świecie osiągnięty przez seryjnie produkowane silniki benzynowe. To miałoby pozwolić obniżyć spalanie o 15% przy jednoczesnym zwiększeniu momentu obrotowego także o 15%. Jednostka ma współpracować z manualną przekładnią oraz nowoczesną skrzynią automatyczną.

Co więcej, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Mazda podtrzymuje informacje o tym, że auto ma ważyć około 800 kg. Jeśli więc japoński producent zastosuje mniejszą, a co za tym idzie lżejszą jednostkę napędową, łatwiej będzie obniżyć masę.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe