Nowa Mazda MX-5 - tylko 800 kg?!

W zeszłym roku w Sieci pojawiły się pierwsze informacje dotyczące nowej Mazdy MX-5. Japoński producent już wtedy zapowiadał, że z masą 1000 kg auto będzie znacznie lżejsze od modelu NC. Teraz, pojawiły się nowe, jeszcze bardziej zaskakujące wieści.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mazda jest jednym z tych producentów, którzy nieustannie wracają do podstawowego wzoru na dobrze prowadzące się auto. Niska masa własna + dobry silnik + tylny napęd = sportowe emocje. Ten wzór przyświecał twórcom pierwszej generacji modelu MX-5. W 1989 roku, kiedy auto weszło na rynek, ważyło około 1000 kilogramów. Z biegiem czasu nabrało jednak trochę masy i przytyło o 100 kilogramów.

Pierwszym celem Mazdy w chwili rozpoczęcia prac nad generacją ND była terapia odchudzająca, która miała przywrócić MX-5 dawną świetność. Jak się okazało, kuracja była na tyle obiecująca, że japoński producent postanowił zainwestować jeszcze w liposukcję, która ma obniżyć masę auta do 800 kilogramów!

Podobno Mazda jest w stanie osiągnąć taki rezultat, budując konstrukcję nośną z lżejszej stali oraz montując pod maską turbodoładowaną jednostkę o pojemności 1,4 litra.

Ponadto auto straci schowek, a tradycyjna papierowa instrukcja, która waży może 1 kg, zostanie zastąpiona wersją elektroniczną zapisaną na pamięci USB.

Pozostaje nam czekać na więcej szczegółów tej ekstremalnej kuracji odchudzającej, która uczyni z niemal perfekcyjnej MX-5 jeszcze lepsze auto.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe