2012 Porsche 911 | Nowe informacje

Nowe Porsche 911 zostało przyłapane podczas różnych testów już nie raz. Zdjęcia szpiegowskie ukazują subtelnie zmieniony model, którego sylwetka nadal jest tradycyjna i klasyczna. Zmiany może nie są aż tak widoczne na pierwszy rzut oka, jednak wg magazynu "Autobild" będzie ich sporo.

fot. SB-Medien via World Car Fans
fot. SB-Medien via World Car Fans
Arkadiusz Gabrysiak

Nowe Porsche 911 zostało przyłapane podczas różnych testów już nie raz. Zdjęcia szpiegowskie ukazują subtelnie zmieniony model, którego sylwetka nadal jest tradycyjna i klasyczna. Zmiany może nie są aż tak widoczne na pierwszy rzut oka, jednak wg magazynu "Autobild" będzie ich sporo.

Nowy model ma być dłuższy od obecnej generacji o 56 mm i niższy o 11 mm, a rozstaw osi wydłuży się o 10 mm. Masa pojazdu powinna natomiast zmniejszyć się o około 20 kilogramów.

Jak donoszą niemieckie źródła, specjalnie dla nowej generacji modelu 911 została stworzona całkowicie nowa oś tylna, której zadaniem jest ulepszenie (już i tak bardzo dobrych) właściwości jezdnych. Zmodyfikowano także gamę silnikową, tak aby dodać trochę mocy, a przy tym obniżyć średnie zużycie paliwa.

fot. SB-Medien via World Car Fans
fot. SB-Medien via World Car Fans

Pojemność bazowego motoru Carrery zmniejszy się z 3,6 litra do 3,4 litra, jednak mocy nie ubędzie - mniejszy silnik ma generować około 350 KM (o 5 KM więcej niż dzisiejsza bazowa jednostka napędowa). Pozwoli to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna została oszacowana na 289 km/h. Osiągi pozostają więc praktycznie bez zmian, a zużycie paliwa ma spaść o około 13% i w nowym modelu wynosić będzie około 8,5 litra na 100 km.

Mocniejsza Carrera S ma otrzymać poprawiony, 3,8-litrowy motor o mocy około 400 KM (obecnie 385 KM), co ma przekładać się na 4,5 sekundy do "setki" i 302 km/h prędkości maksymalnej. Średnie zużycie paliwa ma spaść w tym przypadku o 14% i będzie wynosić 9,1 litra benzyny na 100 km.

Nowa odsłona Porsche 911 zadebiutuje na przyszłorocznym (wrzesień 2011) salonie samochodowym we Frankfurcie.

Źródło: World Car Fans

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)