2012 Porsche 911 | Nowe informacje

Nowe Porsche 911 zostało przyłapane podczas różnych testów już nie raz. Zdjęcia szpiegowskie ukazują subtelnie zmieniony model, którego sylwetka nadal jest tradycyjna i klasyczna. Zmiany może nie są aż tak widoczne na pierwszy rzut oka, jednak wg magazynu "Autobild" będzie ich sporo.

fot. SB-Medien via World Car Fansfot. SB-Medien via World Car Fans
Arkadiusz Gabrysiak

Nowe Porsche 911 zostało przyłapane podczas różnych testów już nie raz. Zdjęcia szpiegowskie ukazują subtelnie zmieniony model, którego sylwetka nadal jest tradycyjna i klasyczna. Zmiany może nie są aż tak widoczne na pierwszy rzut oka, jednak wg magazynu "Autobild" będzie ich sporo.

Nowy model ma być dłuższy od obecnej generacji o 56 mm i niższy o 11 mm, a rozstaw osi wydłuży się o 10 mm. Masa pojazdu powinna natomiast zmniejszyć się o około 20 kilogramów.

Jak donoszą niemieckie źródła, specjalnie dla nowej generacji modelu 911 została stworzona całkowicie nowa oś tylna, której zadaniem jest ulepszenie (już i tak bardzo dobrych) właściwości jezdnych. Zmodyfikowano także gamę silnikową, tak aby dodać trochę mocy, a przy tym obniżyć średnie zużycie paliwa.

fot. SB-Medien via World Car Fans
fot. SB-Medien via World Car Fans

Pojemność bazowego motoru Carrery zmniejszy się z 3,6 litra do 3,4 litra, jednak mocy nie ubędzie - mniejszy silnik ma generować około 350 KM (o 5 KM więcej niż dzisiejsza bazowa jednostka napędowa). Pozwoli to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna została oszacowana na 289 km/h. Osiągi pozostają więc praktycznie bez zmian, a zużycie paliwa ma spaść o około 13% i w nowym modelu wynosić będzie około 8,5 litra na 100 km.

Mocniejsza Carrera S ma otrzymać poprawiony, 3,8-litrowy motor o mocy około 400 KM (obecnie 385 KM), co ma przekładać się na 4,5 sekundy do "setki" i 302 km/h prędkości maksymalnej. Średnie zużycie paliwa ma spaść w tym przypadku o 14% i będzie wynosić 9,1 litra benzyny na 100 km.

Nowa odsłona Porsche 911 zadebiutuje na przyszłorocznym (wrzesień 2011) salonie samochodowym we Frankfurcie.

Źródło: World Car Fans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki