10 marek i modeli z najwierniejszymi klientami

Forbes na podstawie danych zgromadzonych przez Experian Automotive stworzył listę 10 modeli samochodów oraz marek, których klienci są najbardziej skorzy do pozostania przy produktach danego producenta lub przy konkretnych autach.

10 marek i modeli z najwierniejszymi klientami
Mariusz Zmysłowski

26.01.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:46

Modele z najwierniejszymi klientami

Słowem wprowadzenia - dane, które zgromadziło Experian Automotive zawierają wyniki analizy 6,8 mln zakupów samochodów dokonanych w USA od października 2014 do września 2015. Z ankiet, które wypełnili nabywcy wynika, że najbardziej lojalni są klienci biorący auta w leasing. Aż 69 proc. z tej grupy wraca do marki, podczas gdy wśród nabywców indywidualnych robi to 56,9 proc. osób.

Co ciekawe, najważniejszym kryterium podczas zakupu jest wygląd pojazdu. 59 proc. badanych stwierdziło, że kupiło samochód między innymi ze względu na jego stylistykę. Jednocześnie 31 proc. decyzji negatywnych względem zakupu danego modelu bazowało właśnie na wyglądzie pojazdu. Drugim najistotniejszym czynnikiem dla skreślenia danego pojazdu z listy potencjalnych wyborów, jest wysoka cena, ex aequo z nieatrakcyjnym wnętrzem. 18 proc. nabywców wskazało właśnie na te kwestie jako krytyczne dla odrzucenia danego pojazdu.

Statystyki zgromadzone przez Experian Automotive zawierają dwie kategorie. Pierwsza to konkretne modele, które raz kupione, skutecznie zatrzymują przy sobie klientów. Właściciele tych wozów są na tyle do nich przywiązani, że przy zmianie pojazdu chętnie ponownie wybiorą dane auto. A zatem - jakie samochody są najbardziej lubiane przez swoich właścicieli i jak wielu z nich wraca do raz kupionego modelu?

10. Subaru Forester - 41,1 proc.

9. Kia Soul - 42 proc.

8. Hyundai Genesis - 42,5 proc.

7. Lexus RX 350 - 42,7 proc.

6. Ram 1500 - 42,9 proc.

5. Nissan Leaf - 44 proc.

4. Mercedes-Benz Sprinter - 44,8 proc.

3. Lincoln MKZ - 44,8 proc.

2. Mercedes-Benz Klasy S - 46,6 proc.

1. Range Rover - 48,2 proc.

Jak widać, wierność klientów wcale nie oznacza popularności. Być może jest to więc dobry sygnał dla mas, który sugeruje, że warto rozważyć mniej sztampowe rozwiązania. Skoro klienci raz decydujący się na nietypowe auto, zostają mu wierni przy kolejnym zakupie, może to być propozycja nie gorsza niż jedna z wielu popularnych, kupowanych z klapkami na oczach.

Producenci z najwierniejszymi klientami

Obraz

Druga kategoria dotyczy producentów, którzy najlepiej utrzymują klientów przy swoich produktach. Zatem jeśli klient kupi samochód danej marki, to są bardzo duże szanse, że przy kolejnej zmianie auta wymieni je na taki sam model lub inny pojazd tej samej firmy.

10. Honda - 59,9 proc.

9. Lexus - 60,7 proc.

8. Chevrolet - 60,7 proc.

7. Nissan - 61,1 proc.

6. Hyundai - 61,3 proc.

5. Kia - 63,2 proc.

4. Toyota - 63,5 proc.

3. Mercedes-Benz - 65,1 proc.

2. Ford - 66,7 proc.

1. Subaru - 67,7 proc.

Powyższe marki mogą być bardzo zadowolone nie tylko ze swoich produktów, ale i działań marketingowych. Zdobyć klienta to jedna kwestia. Druga - utrzymać go przy sobie, gdy ten już pozna produkt na wylot. Póki się czegoś nie sprzeda, można to reklamować, podkreślać najlepsze cechy i tuszować te, które mogą być odpychające. Gdy produkt trafia do klienta, musi walczyć o swoje dobre imię sam. Powyższa dziesiątka w tej kwestii broni się doskonale.

Źródło artykułu:WP Autokult
HondaMercedes-BenzRange Rover
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)