Czyżby miał być najmocniejszy? – World Motorsport SLS AMG Twin Turbo (2012)

Podobno firma World Motorsport pracuje nad najmocniejszym na świecie Mercedesem SLS AMG. Dzięki turbodoładowaniu być może moc jednostki napędowej wozu zbliży się do 900 KM!

Czyżby miał być najmocniejszy? – World Motorsport SLS AMG Twin Turbo (2012)
Olgierd Lachowski

24.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:08

Zdjęcia umieszczone w tym wpisie to oficjalne fotografie zaserwowane przez tunera. Samochód jest już gotowy, ale na razie nie zostały ujawnione dane techniczne silnika. A motor jest nie byle jaki. To 6,2-litrowiec M 159 z turbodoładowaniem. M 159 jest rozwinięciem dobrze znanego z innych modeli Mercedesa ze znaczkiem AMG silnika o nazwie M 156.

Obraz

Podobnie jak jego słabszy i starszy brat M 159 w odmianie fabrycznej obchodzi się bez żadnego doładowania i osiąga moc 571 KM (w normalnym SLS AMG) lub 591 KM (w SLS AMG GT). W obu wersjach szczyt mocy jest uzyskiwany przy 6800 obr./min. Moment obrotowy ma natomiast identycznąwartość w obu odmianach – 650 Nm przy 4750 obr./min.

Ta jednostka w połączeniu z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią przekładniową o siedmiu biegach pozwala Mercedesowi przyspieszać do setki w przedziale 3,70-3,80 s i osiągać prędkość 317-320 km/h.

Skoro silnik normalnie jest wolnossący, to pewne było, że po jakimś czasie tunerzy spróbują zaaplikować mu doładowanie. Najpierw zrobił to Brabus, montując 2 turbosprężarki, które podniosły moc jednostki do 700 KM. Potem kilka innych firm instalowało sprężarki mechaniczne – ostatnią z nich był Weistec, który wycisnął z M 159 aż 750 KM. Teraz przedsiębiorstwo World Motorsport przymierza się do pobicia tego wyniku.

Obraz

Dzięki dwóm turbosprężarkom 6,2-litrowa V-ósemka powinna otrzymać strzał w postaci dodatkowych około 300 KM. Założenia tunera są ambitne, ale zakres dokonanych modyfikacji pozwala sądzić, że wynik jest do osiągnięcia. Mechanicy zbudowali zupełnie nowe kolektory wylotowe, dołożyli turbosprężarki, zamontowali międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego i zmienili oprogramowanie silnika.

Na razie nie odbyły się pomiary na hamowni, ani pomiary na drodze, więc nie mogę podać szczegółowych danych technicznych silnika i całego samochodu.

Jeśli chodzi o nadwozie, to pojazd otrzymał kompozytowy splitter pod przednim zderzakiem oraz nowy dyfuzor (także z włókien węglowych) z tyłu. Na klapie skromnego rozmiarami bagażnika zagościło wielkie skrzydło przypominające to z bolidu klasy GT3. Auto porusza się na kołach z felgami firmy HRE.

Obraz

Nie wiadomo, kiedy pojawią się dane techniczne tego Mercedesa. Nieznana jest też cena tuningu.

Konkurencja

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)