Zobacz, ile kosztuje w Polsce Dodge Charger. Jedyny czterodrzwiowy muscle car
Pięciometrowa limuzyna w sportowym stylu, ikona motoryzacji i jedyny wygodny dla czterech pasażerów muscle car. Dodge Charger dostępny na polskim rynku w trzech odsłonach spokojnie może stanąć w szranki z najlepszymi sedanami od AMG czy BMW M. Kosztuje przy tym "grosze".
08.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:22
Produkowany od 2011 roku w Kanadzie imponujący sedan o osiągach zbliżonych do legendarnego Challengera to zdecydowanie przerost formy nad treścią, ale i o to chodzi w amerykańskich samochodach. W Polsce możecie go kupić w jednym z kilku salonów autoryzowanych marki Dodge już od 255 000 zł*.
Podstawowa wersja GT z 300-konnym silnikiem V6 ma napęd na tylną oś, ale do wyboru jest też odmiana z napędem na cztery koła SXT AWD za 271 000 zł. Wszystkie Chargery mają też automatyczną skrzynię biegów ZF o ośmiu przełożeniach.
Ze sportowymi limuzynami z Niemiec konkurować może już odmiana R/T, którą napędza motor V8 HEMI o pojemności 5,7 litra oraz mocy 370 KM. Tu spore wrażenie robi fakt, że choć nie jest to jednostka doładowana, to maksymalny moment obrotowy to aż 555 Nm. Taka wersja modelu Charger kosztuje 252 000 zł, a w specyfikacji Daytona 266 000 zł.
Wisienką na torcie w ofercie Chargera jest model Hellcat, wyposażony w ten sam silnik co topowy Dodge Challenger i… Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Pojemność 6,2 l, moc 717 KM i przeniesienie jej tylko na tylną oś powinno wymagać licencji wyścigowej. Ten potwór ze sprężarką mechaniczną generuje 881 Nm momentu obrotowego przy 4000 obr./min.
Takie auto wyceniono na 444 000 zł i nie sposób znaleźć w naszym kraju korzystniejszej ceny za koń mechaniczny w tak mocnym samochodzie. "Ledwie" 600-konne sedany niemieckich marek kosztują 100-150 tys. zł więcej. I tak na dobrą sprawę kogo to obchodzi, że na torze są szybsze, skoro i tak nikt nimi na tor nie będzie jeździł?
*Ceny podane w artykule to ceny brutto z cennika KWA.