Żegnaj 488 GTB, witaj F8 Tributo. Ferrari prezentuje nowy model

Ferrari nie byłoby sobą, gdyby podczas salonu w Genewie nie pochwaliło się jakąś premierą. Gwiazdą na stoisku włoskiej marki będzie F8 Tributo - następca wspaniałego 488 GTB. Mocniejszy, szybszy i jeszcze bardziej emocjonujący.

Wygląda znajomo? Wiele detali zostało jednak całkowicie zmienionych.Wygląda znajomo? Wiele detali zostało jednak całkowicie zmienionych.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
12

Trudno zastąpić niemalże doskonałe auto jeszcze lepszym. Nic dziwnego, że Ferrari nie zdecydowało się na rewolucję. Inżynierowie i styliści rozwinęli projekt zapoczątkowany przez poprzedników, ulepszając go głównie w detalach. Stąd też trudno oprzeć się wrażeniu, że F8 Tributo wygląda praktycznie tak samo jak 488 GTB.

Wprawne oko dostrzeże jednak przeprojektowane oświetlenie LED, wloty powietrza o nowym kształcie, czy piękną, żłobioną, tylną szybę, która wspaniale nawiązuje chociażby do legendarnego F40. Zderzaki, spojlery i dyfuzor zostały poddane delikatnym poprawkom. Każdy element podporządkowano jak najlepszej aerodynamice.

Ważniejsze od wyglądu są jednak aspekty techniczne. F8 Tributo wykorzystuje 3,9-litrowy, ośmiocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem. Jego najnowsze wcielenie generuje aż 720 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 50 KM i 10 Nm więcej niż w 488 GTB. Co ciekawe, niemalże identycznymi parametrami może pochwalić się wzmocnione 488 Pista.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Osiągi robią wrażenie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 2,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Przyspieszenie do 200 km/h zajmuje natomiast 7,8 s. To wyniki tylko odrobinę gorsze od wspomnianej Pisty, która jest przecież bardziej spartańskim i lżejszym samochodem. Jeśli mowa o masie, F8 Tributo waży dokładnie 1330 kg. Około 40 kg mniej niż 488 GTB.

Niższa masa powinna się przełożyć nie tylko na przyspieszenie, ale przede wszystkim na prowadzenie. Ferrari twierdzi, że auto jest bardziej bezpośrednie przy zachowaniu wyższego komfortu jazdy niż w poprzedniku. Wyposażenie także nie rozczarowuje. Wnętrze jest co prawda ewolucją kabiny 488 GTB, ale może się podobać. Króluje tu skóra i włókno węglowe. Największą nowość stanowi natomiast niewielki wyświetlacz przed pasażerem.

Oficjalna premiera F8 Tributo nastąpi już za kilka dni podczas salonu samochodowego w Genewie. Wówczas powinniśmy poznać wszystkie szczegóły. Ferrari nie pochwaliło się np. zastosowaną skrzynią biegów, choć zapewne będzie to 7-stopniowy automat znany z poprzednika. Czekamy na więcej zdjęć i informacji.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie