ZD D2S wygląda jak z kreskówki, ale istnieje naprawdę. Będzie dostępny w Polsce

Odmieniana przez wszystkie przypadki elektromobilność w Polsce ciągle jest w powijakach. Nasz rynek samochodów elektrycznych ma szansę się rozruszać, ale nie za sprawą narodowego auta, a chińskiego producenta mikrosamochodów. ZD D2S ma tylko jeden potencjalny problem.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/ZD
Michał Zieliński

Electric Vehicles Poland podpisała umowę importerską z Zhidou Electric Vehicle, producentem należącym do Geely, czyli właściciela takich marek jak Volvo czy Lotus. Nowy gracz na polskim rynku specjalizuje się w jednej niszy – mikrosamochodach. W najbliższych miesiącach do sprzedaży trafi pierwszy pojazd chińskiego producenta. Będzie to w pełni elektryczny ZD D2S.

– Wszyscy jesteśmy świadomi, że motoryzacyjny świat idzie w kierunku elektryfikacji i zmniejszania wymiarów. Spółka EVP rusza w tę samą stronę i – zapewne wytyczając nowe szlaki w organizacji sprzedaży – w specjalistyczny sposób odpowie na szybko budzący się popyt w zakresie mikromobilności – mówi w informacji prasowej Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1, właściciela Electric Vehicles Poland.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/ZD

Przypatrzmy się jednak o samemu samochodowi, a raczej mikrosamochodowi. Ma ok. 2,8 m długości i blisko 1,5 m szerokości, czyli wymiarami będzie konkurował ze Smartfem Fortwo. Za napęd służy oczywiście motor elektryczny o mocy maksymalnej 30 kW (ok. 54 KM) oraz dość skromna bateria o pojemności 18 kWh. Wynosząca 704 kg masa gwarantuje jednak zasięg 150 km wg standardów NEDC. Słowacki importer podaje, że jadąc z prędkością 45 km/h może on wynieść nawet 257 km, co już robi się wartością akceptowalną. Gorzej jest z czasem ładowania. Uzupełnianie akumulatora zajmuje ok. 7-8 godzin.

Obejrzyj film promocyjny ZD D2 (uwaga, jest po chińsku!)

EVP nie zdradza wiele o samochodzie – pokaz przedpremierowy odbędzie się podczas kongresu Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach w połowie września – ale wnioskując po ofercie przygotowanej dla Słowacji, w standardzie powinny być m.in. tylne lampy LED, elektrycznie otwierane szyby, radio z USB/AUX, cyfrowy zestaw wskaźników, a także sportowe fotele i kierownica. Domówić można np. automatyczną klimatyzację czy skórzaną tapicerkę.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/ZD

Problemem może być tylko cena. U naszych południowych sąsiadów za ZD D2S trzeba zapłacić ok. 19 tys. euro, czyli jakieś 82 tys. zł. Umówmy się – to kwota z kosmosu. Gdyby jednak polskiemu importerowi udało się oferować samochód za mniejsze pieniądze, to moglibyśmy mówić o poważnym graczu na rynku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯