Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera

Na chwilę przed startem międzynarodowego salonu w Paryżu, Smart pochwalił się nowym, elektrycznym wydaniem modelu ForTwo. Czy to idealna propozycja do miasta?

Obraz
Aleksander Ruciński

Smart rozpoczyna ekspansję nowych modeli z serii Electric Drive. Jej początkiem jest nowy ForTwo, do którego z czasem mają dołączyć pozostałe propozycje. Celem marki jest całkowite zelektryfikowanie gamy modeli, które będzie następować sukcesywnie w najbliższych latach.

W stosunku do poprzedniej generacji ForTwo Electric Drive zmieniło się wiele. Nowa odsłona potrzebuje tylko 2,5 godziny do pełnego naładowania baterii. To o połowę krócej niż w dotychczasowym wydaniu. Co więcej, elektryczny Smart zyskał także więcej mocy. Jego napęd generuje 80 KM zamiast dotychczasowych 74 KM.

Obraz

Przeprowadzone zmiany czynią Smarta całkiem niezłą propozycją dla poszukujących ekologicznego pojazdu do miasta. Pełne ładowanie baterii wystarcza na przejechanie 160 km, co w ruchu miejskim wydaje się wystarczającą wartością. Osiągi także nie rozczarowują. Sprint do setki zajmuje nieco ponad 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 135 km/h.

Smart ED Trailer

Poza niezłymi parametrami technicznymi ForTwo Electric Drive może poszczycić się także ciekawą aplikacją wchodzącą w skład pokładowych multimediów pozwalającą kontrolować poziom naładowania baterii oraz wpływ poszczególnych urządzeń na zużycie prądu. Aplikacja pozwala także zaprogramować dokładną godzinę rozpoczęcia i zakończenia ładowania, dzięki czemu wsiadając rano do auta, możemy być pewni, że bateria jest pełna.

Obraz

Oficjalny debiut nowego, elektrycznego Smarta nastąpi już za kilka dni podczas salonu w Paryżu. Auto pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku. Ceny nie są jeszcze znane, lecz nie liczylibyśmy na okazyjne kwoty. Podstawowa, spalinowa wersja to wydatek około 46 600 zł. Odmiana elektryczna będzie pewnie znacznie droższa.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/64] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇