Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas

Volkswagen Poznań zapowiada budowę dwóch nowych hal w zakładzie we Wrześni. To element elektryfikacji oferty i przygotowanie do wprowadzenia kolejnej generacji elektrycznego Craftera. Inwestycja ma zakończyć się w 2027 r., a wartość projektu nie została ujawniona.

Fabryka Volkswagena we WrześniFabryka Volkswagena we Wrześni
Źródło zdjęć: © Volkswagen
Mateusz Lubczański

Fabryka Volkswagena we Wrześni, jedna z najnowocześniejszych w Europie, zostanie powiększona o halę budowy karoserii oraz magazyn baterii. Dzięki temu zakład przygotuje się do wytwarzania nowej generacji elektrycznego Craftera. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, spółka ma już komplet pozwoleń, a wmurowanie kamienia węgielnego zaplanowano na listopad.

Wg PAP rozbudowa nie ma znacząco zwiększyć zatrudnienia, ale pozwoli zachować obecne miejsca pracy. Volkswagen Poznań zatrudnia ok. 9 tys. osób i jest największym pracodawcą w Wielkopolsce. Spółka odpowiada globalnie za produkcję modeli Caddy, Crafter oraz siostrzanego MAN-a TGE.

Pierwsza jazda elektrycznym Porsche Cayenne: tak jeździ ponad 1000 KM na torze... i w terenie!

Elektromobilność w strategii marki

Prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, Stefan Mecha, podkreślił w rozmowie o projekcie, że rozwój elektrycznego Craftera wpisuje się w strategię elektryfikacji oferty i ma wzmocnić pozycję w segmencie aut dostawczych. Rozbudowa we Wrześni ma kluczowe znaczenie dla tej ścieżki, a prace budowlane ruszą w I kwartale 2026 r.

Nowe hale, zielona energia, AI w kontroli jakości

Zakład we Wrześni działa od 2016 r. i zajmuje ok. 220 ha. W procesie produkcyjnym wykorzystuje ponad 1,3 tys. robotów oraz systemy jakości oparte na sztucznej inteligencji. Fabryka, podobnie jak inne zakłady Volkswagena w Polsce, zasilana jest zieloną energią. W sprzyjających warunkach pogodowych własna farma fotowoltaiczna potrafi pokryć pełne zapotrzebowanie energetyczne zakładu.

Prezeska Volkswagen Poznań, Stefanie Hegels, wskazuje, że decyzja o rozbudowie wzmacnia pozycję firmy jako producenta nowoczesnych samochodów dostawczych oraz zwiększa bezpieczeństwo zatrudnienia w kolejnych latach. To również przygotowanie zakładu do seryjnej produkcji elektrycznych dostawczaków nowej generacji.

Jak informuje PAP, projekt pozostaje bez ujawnionej wartości finansowej. Spółka podkreśla, że rozbudowa wpisuje się w długofalową strategię elektromobilności i buduje konkurencyjność segmentu samochodów dostawczych w perspektywie najbliższych lat.

Wybrane dla Ciebie
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Silnik Mercedesa 2.1d (OM 651) - wtopa czy dobry wybór?
Silnik Mercedesa 2.1d (OM 651) - wtopa czy dobry wybór?
​Analiza: Gwałtowny wzrost rejestracji na polskim rynku. Najważniejsi gracze komentują, czy to na pewno zasługa aut elektrycznych i chińskich
​Analiza: Gwałtowny wzrost rejestracji na polskim rynku. Najważniejsi gracze komentują, czy to na pewno zasługa aut elektrycznych i chińskich
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł
Czyli jednak się da. Obniżyli cenę SUV-a o prawie 25 tys. zł
Prawie 14 tys. zł taniej. Jedno z ulubionych aut Polaków na wyprzedaży
Prawie 14 tys. zł taniej. Jedno z ulubionych aut Polaków na wyprzedaży
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym
Sejm zdecydował - odebranie prawa jazdy również za szaleństwa poza terenem zabudowanym
Załadował kontener na Ducato i ruszył w trasę. Daleko nie zajechał
Załadował kontener na Ducato i ruszył w trasę. Daleko nie zajechał
Rimac chce całkowicie przejąć Bugatti. Negocjuje z Porsche
Rimac chce całkowicie przejąć Bugatti. Negocjuje z Porsche
Zmiany cen na stacjach. Są najnowsze prognozy
Zmiany cen na stacjach. Są najnowsze prognozy
Giulia i Stelvio zostaną z nami dłużej. Alfa stawia nie tylko na elektryki
Giulia i Stelvio zostaną z nami dłużej. Alfa stawia nie tylko na elektryki
Pierwsza jazda: Nissan Leaf trzeciej generacji – mała Ariya
Pierwsza jazda: Nissan Leaf trzeciej generacji – mała Ariya