Zapakowany – FolienCenter-NRW TT RS (2013)

Moda na foliowanie samochodów trwa. Tym razem prezentujemy oklejone Audi TT RS. Na szczęście na tym tuning się nie skończył i to małe sportowe auto ma mocno podkręcony silnik – do 500 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Moda na foliowanie samochodów trwa. Tym razem prezentujemy oklejone Audi TT RS. Na szczęście na tym tuning się nie skończył i to małe sportowe auto ma mocno podkręcony silnik – do 500 KM.

Foliowanie jest znacznie tańszym rozwiązaniem od lakierowania samochodu. Nie dość, że w ostatnich latach okleiny są znacznie lepszej jakości niż kiedyś, to jeszcze dużo łatwiej nakłada się je na karoserię. Poza tym w razie uszkodzenia folię z wozu można po prostu zerwać i przywrócić mu poprzedni wygląd.

Obraz

Zakład FolienCenter-NRW okleił właśnie sportowe Audi TT RS. Materiał to produkt wielobranżowej firmy Hexis, która jest m.in. sponsorem wyścigowego zespołu startującego w tym roku w serii Blancpain. Auto pokryto dwiema foliami, obie jednak mają galwaniczny połysk. Część pokrywy silnika może przywodzić na myśl przedwojenne Mercedesy i Auto Uniony z ich polerowanymi nadwoziami.

FolienCenter-NRW odpowiada też za to, że tetetka ma felgi z Audi RS6. Obręcze mają rozmiar 9,0 x 20”, a na nich znajdują się opony Hankook o specyfikacji 225/30 R 20. Ten sam tuner zamontował też gwintowane regulowane zawieszenie firmy Bilstein.

Obraz

Z kolei przedsiębiorstwo Loba Motorsport zajęło się modyfikacjami silnika. Pracownicy tego garażu wymienili turbosprężarkę na nową o nazwie LO500P, wstawili wydajniejszą chłodnicę powietrza doładowującego, nową pompę paliwa, świece zapłonowe i ulepszony software zarządzający motorem.

Teraz 2,5-litrowa rzędowa 5-cylindrowa jednostka napędowa może pochwalić się znacznie większą mocą. Pierwotnie silnik miał 340 KM przy 5400-6500 obr./min, teraz ma 501 KM. Podobnie sprawa ma się z maksymalnym momentem obrotowym, który wzrósł z 450 Nm do aż 563 Nm. Aby jak najlepiej przenosić moment obrotowy, seryjne sprzęgło zostało zastąpione mocniejszym odpowiednikiem firmy Sachs.

Obraz

Porządną oprawę dźwiękową temu coupé zapewnia sportowy układ wydechowy renomowanego producenta – firmy Milltek.

A jak jeździ zmodyfikowane Audi? Szybko. Od 0 do 100 km/h czerwono-srebrny wóz rozpędza się w zaledwie 3,60 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka LO500P
  • Moc maksymalna: 501 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 202,02 KM/l (seryjny – 137,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 563 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 9,0 x 20”
  • Opony przednie: 225/30 R 20 Hankook
  • Opony tylne: 225/30 R 20 Hankook

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1525 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,04 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Długość: 4198 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: FolienCenter-NRW

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯