Z odrobiną szaleństwa – Senner TT RS Roadster (2010)
Mający swoją siedzibę w Ingelheim Senner właśnie przygotował program do Audi TT RS. Przyjrzyjmy mu się na przykładzie TT RS Roadster.
27.11.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:49
Zarówno TT RS z zamkniętym nadwoziem, jak i roadster napędzane są tym samym silnikiem. Jest to jednostka o pięciu cylindrach ustawionych w rzędzie i objętości skokowej 2,5 l. Silnik jest wspomagany turbosprężarką i posiada bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki tym rozwiązaniom wytwarza on moc 340 KM przy 5400-6500 obr./min oraz generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm, który jest dostępny w bardzo szerokim zakresie obrotów, bo od 1600 do 5300 obr./min. Silnik waży 183 kg.
Samochód można zamawiać zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak również z 7-biegową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynką DSG, którą Audi oznacza jako S-tronic. Mimo że auto ze skrzynią S-tronic jest cięższe o 25 kg (1610 kg), to do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,40 s, czyli o 0,30 s szybciej niż z „manualem”. W obu przypadkach prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Senner tuning podniósł moc silnika do 430 KM instalując nowy sportowy układ wydechowy, sportowe filtry powierza, nowe oprogramowanie zarządzające silnikiem i wydajniejszy układ chłodzenia powietrza doładowującego (tzw. intercooler). Zabiegi w miarę proste, ale jednocześnie dające spory zastrzyk mocy. W konkurencji mocy właśnie Senner ma jednak jeszcze trochę do nadrobienia, bo rocznicowe MTM TT RS ma 472 KM, a np. ABT TT RS ma aż 501 KM.
Tuner zadbał również o własności jezdne instalując sportowe zawieszenie, a o wygląd zadbano montując 20-calowe felgi Varianza T1S o szerokości 9,0”.
Na nie założone są opony o rozmiarze 255/30 R 20. Pozostałe zmiany w wyglądzie zewnętrznym to obudowy lusterek i tylny spojler na pokrywie bagażnika z włókien węglowych. Tak drobne zmiany stylistyczne z pewnością zadowolą fanów minimalizmu w tuningu optycznym.
W kabinie pasażerskiej styliści Sennera umieścili kilka detali z kompozytu węglowego w drzwiach i na konsoli środkowej.
Parametry jezdne oraz ceny pozostają na razie nieznane.
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: R5
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 430 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 173,39 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,0 x 20″ Varianza T1S
- Koła tylne: 9,0 x 20″ Varianza T1S
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 255/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1585 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,66 kg/KM)
- Długość: 4198 mm
- Szerokość: 1842 mm
- Rozstaw osi: 2468 mm
Źródło: automobilesreview