Śnieżnobiały – O.CT TT RS Roadster (2011)

Jeśli masz 340-konne Audi TT RS, a potrzebujesz kilku koni mechanicznych więcej, być może firma O.CT Tuning spełni Twoje oczekiwania.

Obraz
Olgierd Lachowski

Ten tuner może nie jest tak znany, jak ABT czy MTM, ale też potrafi przerabiać Audi, przy czym skupia się tylko na modyfikacjach mechanicznych, a nie (jak na przykład ABT) optycznych i mechanicznych. Zaletą jest to, że produkty O.CT rzadko odróżniają się znacząco od seryjnych Audi.

O.CT Tuning
O.CT Tuning

Przykładem właśnie takiego samochodu jest to Audi TT RS Roadster, którego silnik, 2,5-litrowy, 5-cylindrowy motor z turbosprężarką, odznacza się mocą 340 KM przy 5400-6500 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm w przedziale od 1600 do 5300 obr./min. Razem z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła jednostka napędowa pozwala temu ważącemu 1585 kg roadsterowi przyspieszać do 100 km/h w 4,70 s i rozpędzać się do 250 km/h.

Za pomocą zmienionego oprogramowania centralnej jednostki sterującej i nowego, sportowego układu wydechowego O.CT uzyskało dodatkowe 80 KM mocy i 130 Nm (!) maksymalnego momentu obrotowego.

TT RS Roadster ma także zmienione zawieszenie na zestaw renomowanej firmy KW oraz felgi, które mają teraz 20 cali.

O.CT TT RS Roadster fot.5
O.CT TT RS Roadster fot.5

Niestety, dane techniczne wozu i koszty tuningu pozostają tajemnicą. Opisane wyżej zmiany są także dostępne do wersji z zamkniętym dachem.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2498 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 420 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 168,14 KM/l (seryjny – 136,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,77 kg/KM (seryjny – 4,66 kg/KM)
  • Długość: 4198 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mmblock position=\inside8182/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇